Sökning: "käll ekonomi"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden käll ekonomi.

  1. 1. Sustainability Content on Social Media Marketing with a B2B Perspective : A qualitative multiple case study on sustainability in social media marketing in the global manufacturing industry

    Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Alexander Nordström Käll; Jonas Nyman; [2023]
    Nyckelord :B2B; Social media marketing; Sustainability; Relationship marketing; Trust-commitment;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate how sustainability can be used in social media marketing to create trust and commitment in B2B relationships with all stakeholders.  Method: Multiple case study with an abductive approach, data collection through nine semi-structured interviews and several sources of secondary data. LÄS MER

  2. 2. Nyheter på ett silverfat : En studie om användandet av pressmeddelanden vid lokaltidningar i norra Sverige

    Master-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Felicia Danstål Skiöld; [2022]
    Nyckelord :PR; pressmeddelanden; lokaljournalistik; källkritik; politisk ekonomi; kommersialisering; informationssubventioner; churnalism;

    Sammanfattning : Informationssubventioner av olika typer – pressmeddelanden inkluderade – har fått ett allt större utrymme i journalistiken, inte minst till följd av ekonomiska påtryckningar där journalisterna måste skapa nyheter kostnadseffektivt. Därför använder de sig av färdig­paketerat material från externa aktörer. LÄS MER

  3. 3. Event som marknadsföringsstrategi : En kvantitativ studie om hur eventmarknadsföring påverkar varumärken

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Oliver Hedman; Gustav Blomqvist; Alexander Nordström Käll; [2022]
    Nyckelord :Eventmarknadsföring; mässor; varumärkeskapital; varumärkeskännedom; varumärkeslojalitet; varumärkesattityd;

    Sammanfattning : Datum: 2022-01-13   Nivå:            Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp   Institution: Akademin för ekonomi, samhälle, teknik, Mälardalens Högskola   Författare: Gustav Blomqvist             Oliver Hedman                 Alexander Nordström Käll                                                                                                                Titel: Event som marknadsföringsstrategi - En kvantitativ studie om hur eventmarknadsföring påverkar varumärken   Handledare: Rana Mostaghel   Nyckelord: Eventmarknadsföring, mässor, varumärkeskapital, varumärkeskännedom, varumärkeslojalitet, varumärkesattityd.   Frågeställning: Vad har event för påverkan på ett företags varumärkeskapital? På vilket sätt påverkar varumärkesattityd, varumärkeskännedom och varumärkeslojalitet ett företags varumärkeskapital efter ett event?   Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka om eventmarknadsföring som en marknadsföringsstrategi påverkar företags varumärkeskapital. LÄS MER

  4. 4. De Osynliga Ängarna : En studie av möjlig synergi mellan retrogressiv kartanalys och paleoekologisk profilering, applicerade på gårdar kring Sigtuna

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för arkeologi och antik historia

    Författare :Siri Pettersson; [2020]
    Nyckelord :retrogressiv metod; historiska kartor; Sigtuna; järnålder; medeltid; 1600-tal; arkeobotanik; käll-pluralism; arkeologi; kartanalys; paleoekologi; äng; historiskt ängsbruk; ekonomi; resurshantering; resursekonomi; ; yngre järnålder;

    Sammanfattning : A test of combining retrogressive analysis of historic maps of the Sigtuna area villages Billby, Bärmö, Eneby, Til and Venngarn from the seventeenth century with archaeobotanical results pertaining to the tenth, eleventh and twelfth century. The study examines meadow distribution and character while aiming to determine to what extent retrogressive and archaeobotanical methods can compliment each other. LÄS MER

  5. 5. A Comparison of Asset Pricing Models on Nordic Markets

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :Felix Gardtman; Alexander Käll; [2020]
    Nyckelord :Asset pricing model; Five-factor model; Three-factor model; Market-premium; Size-premium;

    Sammanfattning : This paper applies the Fama and French five-factor model to Nordic stock markets, comparing its performance to the Fama and French three-factor model and CAPM. The five-factor model is not found to outperform the three-factor model or CAPM. LÄS MER