Sökning: "känselsinnet marknadsföring"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden känselsinnet marknadsföring.

  1. 1. Strävan efter den virtuella känseln : En kvalitativ fallstudie på svenska e-handelsföretag i modebranchen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Louise Borg; My Täpp; [2018]
    Nyckelord :Modebranschen; e-handel; virtuella servicelandskap; känselstimuli; interaktion; showrooming; visuella element.;

    Sammanfattning : Titel: Strävan efter den virtuella känselnFörfattare: Louise Borg, My Täpp Handledare: MaxMikael Wilde Björling Examinator: Christine Tidåsen Kurs: Kandidatuppsats, 15hp. Företegsekonomi III - Marknadsföring. Programmet Inredning och Butikskommunikation, Linnéuniversitetet, VT18. LÄS MER

  2. 2. Light me up : En studie om hur ljus kombinerat med färg påverkar konsumentbeteendet i klädbutiker

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Edina Djogic; Agnes Nilsson; [2017]
    Nyckelord :Konsumentbeteende; Sinnesmarknadsföring; Synsinnet; Känselsinnet; Sensoriskt samspel; Färger; Ljus;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Att attrahera de mänskliga sinnenaför att stärka ett varumärke : En studie kring användning, möjligheter och risker med sinnesmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Industriell marknadsföring och industriell ekonomi

    Författare :Malin Jonsson; Jenny Netzler; [2011]
    Nyckelord :Sensory Marketing; Sensory Strategies; Sensory Expressions; Sensory Impressions; Servicescape; Sight; Hearing; Smell; Taste; Touch; Brand Strategy; sinnesmarknadsföring; sinnesstrategi; sinnesuttryck; sinnesintryck; upplevelserum; synsinnet; ljudsinnet; luktsinnet; smaksinnet; känselsinnet; varumärkesstrategi;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med den här studien är att undersöka hur reklambyråer strategiskt tänker och praktiskt användersig av syn, hörsel, lukt, smak och känsel i marknadsföring av sina kunders varumärken samt undersöka vilka möjligheter och risker som finns med sinnesmarknadsföring. Metod: Studien följer den hermeneutiska vetenskapsinriktningen och har genomförts utifrån en kvalitativmetodansats där litteraturstudier och intervjuer genomförts. LÄS MER

  4. 4. Hur känns det? : det taktila sinnets betydelse inom marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Jeanette Andersson; Anna Denker; Maja Lundqvist; [2008]
    Nyckelord :marknadsföring; sinnesmarknadsföring; känselsinnet; taktil; servicelandskap; produkt; katalog;

    Sammanfattning : Problemformulering: Hur använder sig möbelföretag av känselsinnet i sin marknadsföring? Syfte: Vår avsikt var att undersöka om – och i så fall hur - företagen i denna bransch använder sig av det taktila sinnet i varuhus, produkter och kataloger. Metod: Vi har använt oss av en abduktiv ansats av ett kvalitativ tillvägagångssätt. LÄS MER

  5. 5. EMOTIONELL TOUCHÉ : En observation av kundbeteende vid köp av vinglas

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Linda Arvids; Gentiana Qavolli; [2008]
    Nyckelord :marknadsföring; sinnesmarknadsföring; känselsinnet; taktil; servicelandskap; kundbeteende; vinglas; produkt;

    Sammanfattning : Problemformulering: Hur viktig är känseln för en viss typ av produkt? Syftet för uppsatsen är att undersöka om, hur och varför känsel är viktig för just vinglas. Vi vill skapa en större förståelse för hur känseln kan påverkas med hjälp av övriga sinnen som syn och doft. LÄS MER