Avancerad sökning
Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
6. Att attrahera rätt person - En kvalitativ studie om employer branding i rekryteringsprocessen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : Dagens konkurrensutsatta arbetsmarknad ställer andra krav än tidigare där företag vill rekrytera rätt person för organisationen, inte bara rätt kompetens för tjänsten. Detta skapar nya utmaningar för arbetsgivare i att urskilja sig från mängden och attrahera de bästa talangerna. LÄS MER
7. Public service och kommersiella kanaler – en jämförelse av rekryteringsprocesser inom television- och radiobranschen
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Studien tar upp likheter och skillnader mellan television- och radioföretag inom public serviceoch kommersiella kanaler, av rekryteringsprocessen för en ledare till produktionen. Detta innebär att Sveriges Television (public service) jämförs mot MTG (kommersiell kanal) ochSveriges Radio (public service) mot Radio Active (kommersiell kanal). LÄS MER
8. Internet som verktyg vid rekrytering av ny personal : en studie om hur våra "digitala identiteter" påverkar våra möjligheter att få jobb
Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudierSammanfattning : Bakgrund: Enligt en undersökning som Stockholms handelskammare genomfört tillsammans med Infotorg så blir internet och de sociala medierna en allt viktigare källa till information för arbetsgivare. I studien visar det sig av 40 procent av alla rekryterare kontrollerar kandidater via Facebook. LÄS MER
9. Med ökad sannolikhet att pricka rätt : En kvalitativ studie av bedömningsmetoder i rekryteringsprocesser
Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra till en fördjupad kunskap om vad bedömningsmetoderna CV, intervju, tester, referenser och sociala medier, ger rekryterare i deras val av kandidater. Studien ämnar betrakta vad som kan påvisas ur respektive bedömningsmetod, varför rekryterare valt att använda sig av just dessa metoder samt hur de förhåller sig till den information som framkommer för att kunna fatta ett rekryteringsbeslut. LÄS MER