Sökning: "kandidatexamen uppsats"
Visar resultat 31 - 35 av 45 uppsatser innehållade orden kandidatexamen uppsats.
31. Det lilla företagets styrkor - En uppsats om konkurrensfördelar för SME mellanhänder i turismbranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Det lilla företagets styrkor - En uppsats om konkurrensfördelar för SME mellanhänder i turismbranschen Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen fo¨r Service Management Kurs: SMKK01 Examensarbete för kandidatexamen, 15 hp, VT2012 Fo¨rfattare: Sofia Englund, Emilia Larsson Bergman och Evelina Malmros Handledare: Malin Espersson och Elisabeth Högdahl Nyckelord: SME, konkurrensfördelar, differentiering, kunskap, flexibilitet, innovativitet, nätverk. Problem: Konkurrens finns inom de flesta branscher och företag måste arbeta för att stå upp mot den. LÄS MER
32. "Vi vet bara hur det har varit" : en fallstudie om skogens värdeförändring i nordöstra Skåne
L3-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Detta är en samhällsvetenskaplig uppsats som skrivs för att erhålla en kandidatexamen i landsbygdsutveckling. Temat för texten är skog i Sverige. Det är ett aktuellt ämne med tanke på den modernisering, förändring och rationalisering som har skett i skogsbruket under de senaste 40 åren. LÄS MER
33. Flexibilitetens fram-‐ & baksida En uppsats om effektivisering & tjänstekvalitet i en hotellverksamhet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Flexibilitetens fram- & baksida: En uppsats om effektivisering och tjänstekvalitet i en hotellverksamhet Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: SMKK01 Service Management: Examensarbete kandidatexamen, 15 hp, 2012 Seminariedatum: 29 maj 2012 Författare: Linnéa Hultén, Madelaine Levander & Josefine Marklund Handledare: Torleif Bramryd & Anette Svingstedt Problem: Hotellbranschen är väldigt personalintensiv och står inför en svårförutsägbar efterfrågan vilket har lett till att många hotellverksamheter använder sig utav deltids- och extraanställda för att hantera efterfrågefluktuationerna. Detta innebär direkta kostnadsbesparingar, men kan även påverka tjänstekvaliteten negativt. LÄS MER
34. Från barberarsalong till uppstickarbank - en fallstudie kring hur personalpolitiken påverkas av organisationsförändring
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Från barberarsalong till uppstickarbank Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: SMK01, Service Management: Examensarbete kandidatexamen, 15 hp, VT2012 Seminariedatum: 29 maj 2012 Författare: Mikaela Hutzelmann - Persson, Isabella Nessmar, Louise Slettengren Handledare: Christer Eldh, Michael Johansson Nyckelord: Personalpolitik, organisationsförändring Syfte: Syftet men denna uppsats är att, genom en fallstudie gjord på ett mellanstort bolag, undersöka hur personalpolitiken påverkas av de förändringar som sker i organisationen. Uppsatsen behandlar två stycken huvudområden; personalpolitik och organisationsförändring. LÄS MER
35. Flexibilitetens fram- & baksida: En uppsats om effektivisering och tjänstekvalitet i en hotellverksamhet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Abstrakt Titel: Flexibilitetens fram- & baksida: En uppsats om effektivisering och tjänstekvalitet i en hotellverksamhet Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: SMKK01 Service Management: Examensarbete kandidatexamen, 15 hp, 2012 Seminariedatum: 29 maj 2012 Författare: Linnéa Hultén, Madelaine Levander & Josefine Marklund Handledare: Torleif Bramryd & Anette Svingstedt Problem: Hotellbranschen är väldigt personalintensiv och står inför en svårförutsägbar efterfrågan vilket har lett till att många hotellverksamheter använder sig utav deltids- och extraanställda för att hantera efterfrågefluktuationerna. Detta innebär direkta kostnadsbesparingar, men kan även påverka tjänstekvaliteten negativt. LÄS MER