Sökning: "kandidatexamen uppsats"
Visar resultat 26 - 30 av 45 uppsatser innehållade orden kandidatexamen uppsats.
26. Marknadsstrategi för lead generation : En studie om digitala marknadsstrategier och dess effekt på marknadsleads
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Marknadsstrategi för lead generation: En studie om digitala marknadsstrategier och dess effekt på marknadsleads Nivå: C-uppsats, kandidatexamen i Företagsekonomi Författare: Anna Pettersen och Emma Ståhl Handledare: PhD Agneta Sundström Examinator: PhD Lars-Johan Åge Datum: 2014-Juni Syfte: Syftet med denna studie är att öka förståelsen för hur företag planerar, tillämpar och utvärderar strategier för digital marknadsföring med avsikt att generera leads. Metod: Flerfallstudien är av kvalitativ karaktär. LÄS MER
27. "Den kreativa skaparkraften"
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : I detta examensarbete för kandidatexamen i Strategisk kommunikation har vi gjort en studie med syftet att öka kunskapen inom och förståelsen för ämnet formaanpassning, genom att ta reda på hur svenska produktionsbolag och kanaler arbetat strategisk med anpassning av tv-format samt vilka faktorer som leder till att en formatanpassning genomförs. För att nå vårt syfte har vi undersökt hur de tre produktionerna Biggest Loser Sverige, Project Runway Sverige och Top Model Sverige arbetat strategiskt med formatanpassning. LÄS MER
28. You are all winners - En studie om samskapande av värde i maratonresor
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning Titel: “ You are all winners” - En studie om samskapande av värde i maratonresor Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: KSKK01 Service Management: Examensarbete för kandidatexamen, 15 hp, VT 2013 Författare: Caroline Rizell & Elin Holm Handledare: Jan-Henrik Nilsson Nyckelord: Sport tourism, maraton, researrangör, konsumtion, co-creation, värdeskapande, interaktioner, relationer, social identitet, behov Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur olika aktörer är delaktiga i processen för att skapa värde i maratonresor, samt vad som påverkar konsumentens deltagande. Vi utgår ifrån två aktörers perspektiv; researrangörens och konsumentens, utifrån vilka vi skapat följande frågeställningar: Frågeställningar: Researrangörernas del i samskapande av värde i maratonresor; Hur är deras erbjudanden utformade? Hur ser de på relationen till olika aktörer? Konsumentens del i samskapande av värde i maratonresor; På vilket sätt deltar konsumenten i den värdeskapande processen? Vilka är de bakomliggande drivkrafterna till konsumtion av löparresor? Hur ser de på relationen till olika aktörer? Metod: En kvalitativ studie med ett tolkningsinriktat perspektiv, där det empiriska materialet utgörs av intervjuer med semistrukturerade och ostrukturerade drag. LÄS MER
29. Chefens stöd i relationen till sina medarbetare: en studie kring hur stöd för frontpersonal upplevs genom relationen mellan frontpersonal och deras chefer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning Titel: Chefens stöd i relationen till sina medarbetare: en studie kring hur stöd för frontpersonal upplevs genom relationen mellan frontpersonal och deras chefer Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: KSKK01, Service Management: Examensarbete för kandidatexamen, 15 hp, VT2013 Författare: Sofie Fredriksson & Sara Thorén Handledare: Eerika Saaristo Nyckelord: Upplevt stöd, ledarskap, chefskap, relationer, medledarskap, frontpersonal Problem: Frontpersonal kan genom bra servicemöten med kunder skapa relationer som kan leda till framgång i serviceverksamheter, och chefer tycks ha en roll i att påverka medarbetarnas prestation. Utifrån detta är det motiverat att undersöka vilken betydelse chefer har i att stödja sina medarbetare, samt hur stöd för frontpersonal utformas i relationerna mellan chefer och medarbetare. LÄS MER
30. Är du vad du äter? En studie om hur nya konsumtionsvanor kan växa fram
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning Syftet med denna uppsats är att undersöka hur inre och yttre faktorer kan bidra till att nya konsumtionsvanor växer fram. Vi har valt att belysa tjänsten Matkasse som ett exempel på ett nytt konsumtionsfenomen. LÄS MER