Sökning: "klass och medier"
Visar resultat 21 - 25 av 57 uppsatser innehållade orden klass och medier.
21. Är lättläst skönlitteratur anpassad för alla?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SvenskaSammanfattning : Den här uppsatsen undersöker hur väl anpassade lättlästa texter är för personer med svenska som andraspråk. Behovet av lättlästa texter ökar ständigt och tack vare globalisering är det nu viktigare än någonsin. LÄS MER
22. Att konstruera ett historiskt tänkande
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Skolverket för i en artikel fram hur film har blivit ett alltmer vanligt inslag ihistorieundervisningen. På grund av detta har även den historiedidaktiska forskningenintresserat sig för de problem och möjligheter detta ger i klassrummet. LÄS MER
23. Tre fingrar åt vänster har du Internet. : Elevers tankar om att läsa analogt respektive digitalt
Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med det här arbetet var att undersöka vad några elever tänkte om att läsa analogt respektive digitalt. En kvalitativ metod valdes, då jag ville låta några elever komma till tals. En klass på 22 elever skrev självrapporter och en grupp med fyra elever som av olika anledningar var motvilliga läsare intervjuades. LÄS MER
24. Individanpassning för motivation -Ur ett lärarperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Denna studie handlar om individanpassning för omotiverade elever i både undervisning och skolan ur ett lärarperspektiv. Lärare jobbar med att anpassa undervisningen på bästa möjliga sätt som gynnar eleverna. De använder sig av olika metoder till att anpassa undervisningen och försöka motivera de elever som är omotiverade. LÄS MER
25. En motiverande muntlig framställning
Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och ÄmnesdidaktikSammanfattning : Inom svenskämnesdidaktisk forskning har digitala medier i undervisningen börjat få ett allt större fäste. Det som emellertid saknas är poddars plats i den digitala lärmiljön. LÄS MER