Sökning: "kommunikation och interaktion vuxna barn"
Visar resultat 16 - 20 av 31 uppsatser innehållade orden kommunikation och interaktion vuxna barn.
16. "Haft det bra idag?" En studie om kommunikation och interaktion mellan föräldrar, pedagoger och barn under de dagliga mötena på förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : SammandragDet dagliga samtalet, detta svåra men viktiga möte som sker i vardagen, är utgångspunkt för denna studie. Syftet är att synliggöra kommunikation och interaktion under de dagliga mötena i hallen mellan föräldrar, pedagoger och barn på förskolan. LÄS MER
17. TAKK : EN KVALITATIV STUDIE OM HUR PEDAGOGER ARBETAR MED TECKEN.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Inledning:Kommunikation kan ske på flera olika sätt. Barn utvecklar en förståelse i sin omgivning och genom att språket utvecklas i interaktion med andra barn och vuxna. Förskolans verksamheter strävar efter att anpassa verksamheten där alla barns behov samt förutsättningar blir tillgodosedda. LÄS MER
18. Skolans hälsofrämjande arbete för barns psykiska hälsa : Elevhälsoteamets perspektiv
Master-uppsats, Linköpings universitet/Avdelningen för samhällsmedicinSammanfattning : Introduktion: Barns psykiska hälsa och lärande har reciprokt samband. Skolan tillhör samhällets främsta hälsofrämjande arena. Studier av hälsofrämjande insatser i skolan visar skiftande utfall och att hela skolmiljön behöver inkluderas. I Sverige står elevhälsans hälsofrämjande arbete i centrum för förbättringsåtgärder. LÄS MER
19. Nyanlända barn i förskolans värld. En studie om hur barn och pedagoger i förskolan kommunicerar med varandra
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med denna undersökning är att belysa nyanlända barns kommunikation med varandra och pedagogernas arbete och metoder i en mångkulturell förskola i Malmö. Studien genomfördes på en mångkulturell förskola där observationer är gjorda på fyra nyanlända barn i en barngrupp under några tillfällen och intervjuer med pedagoger samt specialpedagogen, som vi sedan analyserat utifrån våra frågeställningar. LÄS MER
20. Ny kultur och nytt språk, vadå? Vi kommunicerar ändå!! : En studie om nyanlända barns kommunikation i förskolan
M1-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : I det här arbetet kommer vi att behandla nyanlända barns kommunikation i samspel med andra individer. Vi vill undersöka detta dels eftersom området är intressant och relevant för oss i vår roll som blivande förskollärare, dels är det en aktuell fråga ur en samhällsaspekt på grund av nyanlända familjers migration till Sverige i stor utsträckning idag. LÄS MER