Sökning: "konkurrensmedel förklara"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden konkurrensmedel förklara.
1. Förändring av ett fotbollslags image och varumärke - Helsingborgs IF (HIF)
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : SammanfattningDetta examensarbete är en fallstudie om Helsingborgs Idrottsförening (HIF). Klubben har haft turbulenta år med tuff ekonomi, dalande publiksiffror, flera personer i ledningen som lämnat sina uppdrag och med dåliga sportsliga resultat. LÄS MER
2. Kvalitet - Vägen mot ständiga förbättringar : En studie av kvalitetsarbetet i Posten AB och SKF Mekan AB
Magister-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund: Idag är kvalitet ett viktigt konkurrensmedel i många företag. Koncept som Total Quality Management har utvecklats för att förbättra produkt- eller servicekvalitet och har haft stor påverkan på hur många företag arbetar med kvalitet. LÄS MER
3. Jag är Svenskt Tenn : En studie i Svenskt Tenns organisationskultur
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Syftet med denna undersökning är att beskriva och förklara organisationskulturen, samt undersöka huruvida den kan användas i konkurrenssyfte, hos företaget Svenskt Tenn. Vidare undersöks om organisationskulturen är enhetlig eller splittrad, stark eller svag. Detta görs genom en enkät, observationer och samtal med organisationsmedlemmar. LÄS MER
4. Planetväxelns funktion i Toyota Prius
Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : I en tid med ökande användning av allt dyrare fossila bränslen blir låg användning av dessa ett allt viktigare konkurrensmedel för biltillverkare. Toyota har länge legat i ledningen för forskning kring och produktion av hybridbilar. LÄS MER
5. Den mångfacetterade försäljaren : en studie om förpackningsdesignens roll i konkurrenssituationer
Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen; Filosofiska fakultetenSammanfattning : På konkurrensutsatta marknader är det inte längre nödvändigtvis kärnprodukten som är den avgörande faktorn för kunden i en valsituation. Det kan vara många andra faktorer som styr om en produkt blir köpt av kunden eller om den lämnas på butikens hylla. LÄS MER