Sökning: "konkurrensmedel förklara"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden konkurrensmedel förklara.

  1. 1. Förändring av ett fotbollslags image och varumärke - Helsingborgs IF (HIF)

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Güncel Ömer; [2017]
    Nyckelord :Brand management; football; network; image; development;

    Sammanfattning : SammanfattningDetta examensarbete är en fallstudie om Helsingborgs Idrottsförening (HIF). Klubben har haft turbulenta år med tuff ekonomi, dalande publiksiffror, flera personer i ledningen som lämnat sina uppdrag och med dåliga sportsliga resultat. LÄS MER

  2. 2. Kvalitet - Vägen mot ständiga förbättringar : En studie av kvalitetsarbetet i Posten AB och SKF Mekan AB

    Magister-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Camilla Götbrant; Marie Karlsson; [2010]
    Nyckelord :TQM; Six Sigma; ständiga förbättringar; kvalitetsstyrning; ledningssystem; ISO; Deming och Juran.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idag är kvalitet ett viktigt konkurrensmedel i många företag. Koncept som Total Quality Management har utvecklats för att förbättra produkt- eller servicekvalitet och har haft stor påverkan på hur många företag arbetar med kvalitet. LÄS MER

  3. 3. Jag är Svenskt Tenn : En studie i Svenskt Tenns organisationskultur

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Elin Jonsson; Ellinor Persson Magnusson; [2009]
    Nyckelord :Organisationskultur;

    Sammanfattning : Syftet med denna undersökning är att beskriva och förklara organisationskulturen, samt undersöka huruvida den kan användas i konkurrenssyfte, hos företaget Svenskt Tenn. Vidare undersöks om organisationskulturen är enhetlig eller splittrad, stark eller svag. Detta görs genom en enkät, observationer och samtal med organisationsmedlemmar. LÄS MER

  4. 4. Planetväxelns funktion i Toyota Prius

    Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Olof Karlsson; Tommy Robertsson; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I en tid med ökande användning av allt dyrare fossila bränslen blir låg användning av dessa ett allt viktigare konkurrensmedel för biltillverkare. Toyota har länge legat i ledningen för forskning kring och produktion av hybridbilar. LÄS MER

  5. 5. Den mångfacetterade försäljaren : en studie om förpackningsdesignens roll i konkurrenssituationer

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen; Filosofiska fakulteten

    Författare :Cathrine Kikas; Johanna Persson; [2006]
    Nyckelord :förpackningsdesign; konkurrens;

    Sammanfattning : På konkurrensutsatta marknader är det inte längre nödvändigtvis kärnprodukten som är den avgörande faktorn för kunden i en valsituation. Det kan vara många andra faktorer som styr om en produkt blir köpt av kunden eller om den lämnas på butikens hylla. LÄS MER