Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Hållbar Utveckling inom Modebranschen - En studie om modebranschens förbättringsmöjligheter angående hållbarhetsarbete

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filip Holmén; Filip Simic; [2024-02-12]
    Nyckelord :Cirkulär Fashion; Greenwashing; Brand Community; Hållbar Utveckling; Grassroot Movement;

    Sammanfattning : Inledning: Modebranschen har en gång i tiden betraktats som att vara hållbar då det exempelvis producerades plagg i små kvantiteter. Chinnaduraim (2023) konstaterar att modeindustrin har gjort betydande framsteg inom hållbart mode, men hon påpekar att det återstår mycket arbete. LÄS MER

  2. 2. Samspelet mellan Varumärkesidentitet och Varumärkesimage : En Analys av dess Inverkan på Konsumentlojalitet inom Paketresebranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Alper Yener; Kilic Dilay; [2023]
    Nyckelord :Varumärkesidentitet; Varumäkesimage; Resebranschen; paketresor Varumärkesassociationer; Marknadskommunikation; Varumärkespositionering; Kundlojalitet;

    Sammanfattning : Resebranschen står inför en intensiv konkurrenssituation där främjande av kundlojalitet är av avgörande betydelse för företagens framgång. Syftet med denna studie är att utforska samspelet mellan varumärkesimage och varumärkesidentitet och dess påverkan på kundlojalitet. LÄS MER

  3. 3. Säsongskortshypen - en guldgruva för fotbollsklubbar : En undersökning om de motiverande faktorerna bakom köp av säsongskort hos de allsvenska Stockholmsklubbarna

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Hampus Viking; Fredrik Berggren Ennerfelt; [2022]
    Nyckelord :Season ticket holder; Season ticket; Motivation; Motivators; Football clubs; Football fans; Allsvenskan; Säsongskortsinnehavare; Säsongskort; Motivation; Motivatorer; Fotbollsklubbar; Fotbollssupportrar; Allsvenskan;

    Sammanfattning : Bakgrund: Fotbollssupportrarna i Stockholm är kända för sin entusiasm, sitt engagemang och den emotionella anknytningen de har till sina klubbar.  Syfte: Studien syftar till att med utgångspunkt ur den kärlek och lojalitet som fotbollssupportrarna till AIK, Djurgården och Hammarby har, undersöka vilka faktorer som motiverar dem till att köpa säsongskort till lagens hemmamatcher i Allsvenskan. LÄS MER

  4. 4. Är konsumentens lojalitet en reflektion av samtiden? : - En kvalitativ flerfallstudie om skillnader och likheter i konsumenters lojalitet vid olika köptyper i relation till generationstillhörighet

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Anna Barsch; Jenny Do; [2021]
    Nyckelord :Loyalty; generation X-and Y; Motivation; The surroundings impact 5; Lojalitet; generation X-och Z; motivation; omgivningspåverkan 4;

    Sammanfattning : Vi har funnit att det finns få studier som analyserar relationen mellan generationstillhörighet och konsumentlojalitet. Inom befintlig företagsekonomisk forskning råder det heller ingen konsensus gällande lojalitetsbegreppets innebörd. LÄS MER

  5. 5. Covid-19: Konsumentlojalitet på sociala medier : En studie om vilka faktorer som påverkar konsumenters lojalitet gentemot organisationer som marknadsför sig på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Joshua Fürsten Cardell; Maya Källström; [2021]
    Nyckelord :Covid-19; crisis situation; consumer loyalty; marketing; social media; organization.; Covid-19; krissituation; konsumentlojalitet; marknadsföring; sociala medier; organisation.;

    Sammanfattning : Problem: Covid-19-pandemins påverkan på spridningen av fake news har kommit att bidra till växande misstro för organisationer och skepticism bland konsumenter på sociala medier. Fake news har inte enbart medför förvirring och misstro hos konsumenter, utan påverkar även attityder, skapar rykten och kan leda till finansiella hot för organisationer, där bojkottning av varor eller varumärken kan ske på grund av desinformation. LÄS MER