Sökning: "konsumentval"
Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade ordet konsumentval.
6. Miljömärkning på livsmedel : Konsumenters kunskap och preferenser
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för biologi och miljö (BOM)Sammanfattning : The society today is a very environmentally conscious society, at least that´s what it seems like. In this study, which is a combined literature review and survey, focus was at whether people have confidence in eco-labels, if they know what it stands for, how many people bought them and what labels they bought. LÄS MER
7. Sköna, gröna och eko-logiska pensionärer
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Den konventionella maten har stor påverkan på miljön, vilket har medfört att allt fler konsumenter väljer ekologisk mat. Detta är ett noggrant undersökt fält. Kunskap saknas dock om pensionärer väljer ekologiska matvaror. LÄS MER
8. Miljömärkningar och medvetenhet : En studie om unga vuxnas medvetenhet kring miljömärkningar
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Dagens samhälle är präglat av materialism och dagens konsumtionsmönster är ohållbara ur miljömässig synpunkt. Konsumtionen skapar därmed miljöproblem och ett viktigt styrmedel för att göra den mer hållbar är miljömärkning. LÄS MER
9. Beslutsfattande och uppmärksamhet : Heuristikers påverkan på kognitiva resurser inom konsumentpsykologi
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studierSammanfattning : Every day we make numerous decisions. Some are better than others. Intuitive decisions usually results in less good decisions when we do not reason about our choices. Research has been interested about the process that is behind how we make good decisions. LÄS MER
10. Konferera i solen? : En studie kring konsumentval inom konferensbranschen
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : In today's society, consumers get in touch with hundreds of advertising messages a day from companies. It is up to the consumer to choose the messages they want to listen to and ignore the ones they want. Today, there is an advertising saturation and this has implications for both producers and consumer. LÄS MER