Sökning: "kreativ teknik"

Visar resultat 21 - 25 av 86 uppsatser innehållade orden kreativ teknik.

  1. 21. Arbetsterapeutiska interventioner för kvinnor med stressrelaterad ohälsa : En litteraturstudie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Johanna Allanson; Jonna Olsson; [2021]
    Nyckelord :Stressrelaterad ohälsa; arbetsterapi; kvinnor; aktivitetsmönster; aktivitetsbalans; stress; arbetsterapeutisk intervention;

    Sammanfattning : Syftet med litteraturstudien var att systematiskt granska studier och sammanställa vilka arbetsterapeutiska interventioner kvinnor med stressrelaterad ohälsa erhåller samt resultatet avdessa. Datainsamling har gjorts i databaserna PubMed CINAHL, PsycINFO, OT-seeker och Scopus via Luleå tekniska universitet. LÄS MER

  2. 22. Artificiell Intelligens som den nya kreatören av reklamfilm

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Josephine Wahlgren; [2020]
    Nyckelord :Artificiell Intelligens AI ; reklamfilm; narrativ analys; kreativitet;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka och förstå berättelsestrukturen samt hur mottagaren upplever skillnaden i en reklamfilm skriven av AI i sättet som den fångar intresset. Studien har haft för avsikt att tillämpa en jämförelse av en reklamfilm skriven av AI med två reklamfilmer skrivna av människor. LÄS MER

  3. 23. Impact of organizational Vision on Ideation within SMEs : A case study portraying a leading German high-tech SME

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :David Heitzig; Marko Mestrovic; [2020]
    Nyckelord :Organizational Vision; Ideation; Stakeholders; Collaboration; SME; Organisationsvision; Ideation; Intressenter; Samarbete; SME;

    Sammanfattning : In a research from 2017, Perkins et al. state that a deeper understanding of organizational vision guiding idea generation is needed. The question that needs to be answered is, if an organizational vision impacts capabilities for ideation. Such a statement by Perkins et al. LÄS MER

  4. 24. Vill du bli medlem? : En kvantitativ studie om studenters köpintentioner gentemot Mälardalens studentkår.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Jonathan Vahlkvist; Max Gren; [2020]
    Nyckelord :Trust commitment; Mälardalens studentkår; purchase intentions; communication strategy; attitude; Förtroende; engagemang; Mälardalens studentkår; köpintentioner; kommunikationsstrategi; attityd;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Datum: 2020-06-07 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens högskola Författare: Jonathan Vahlkvist – (97/12/20) Max Gren – (94/02/02) Titel: Vet du ens om att jag finns? – En utredning av studentkårens marknadskommunikation. Handledare: Aswo Safari Nyckelord: Förtroende, engagemang, Mälardalens studentkår, köpintentioner, kommunikationsstrategi, attityd Frågeställning: Vilka faktorer påverkar studenters framtida köpintentioner gentemot studentkåren? Avgränsningar: Faktorer: attityd, engagemang, förtroende, kommunikationsstrategi. LÄS MER

  5. 25. Playing in a World of Voices

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Saga Långdal; Linda Sjöquist; [2020]
    Nyckelord :Interactive Storytelling; Voice Design; Research through Design; Narrative; Design Fiction; Interactive Experience; Immersion;

    Sammanfattning : In this Bachelor thesis we navigate the ample world of vocal storytelling. Stories are told in all types of media today, but it all started with voices and narrative—from when poetry was sung and theatrical performances such as opera were amongst the most popular and beloved arts. LÄS MER