Sökning: "kreativitet grupparbete"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden kreativitet grupparbete.
1. Från noll till föreställning - Ett utforskande arbete kring skapandet av ett musikdramatiskt verk
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musikSammanfattning : Undersökandet har varit kring hur skapandet av musikdramatiska låtar kan gå till och hur de låtarna sen blev till en föreställning. Det har varit ett grupparbete bestående av tre personer där det mesta av skapandet har skett på distans. LÄS MER
2. Dis, en trädgård för folket
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Dis - ett hus för folket, bildar tillsammans med sin trädgård en plats tänkt att ge välbefinnande till både människa och natur. Projektet är beläget strax utanför Nynäshamn i Lidatorp, precis intill sjön Älvviken. LÄS MER
3. Grupparbete i ämnet företagsekonomi ur ett elevperspektiv : En studie av gymnasieelevers inställning till grupparbete som arbetsform i undervisning
L3-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Helklassundervisning och individuellt arbete anses som traditionella undervisningsmetoder och tar stort utrymme i undervisningen, men metoden grupparbete har blivit mer och mer populär i olika omfattningar. En anledning till detta är att metoden grupparbete uppmuntras av styrdokument såsom läroplaner och kursplaner. LÄS MER
4. Reciprocal Explanations : An Explanation Technique for Human-AI Partnership in Design Ideation
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Advancements in creative artificial intelligence (AI) are leading to systems that can actively work together with designers in tasks such as ideation, i.e. the creation, development, and communication of ideas. LÄS MER
5. Pedagogers och barns samspel kring matematiska begrepp i en förskoleklass
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematikdidaktik (MD)Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka pedagogers och barns samspel i relation med matematiska begrepp och ta reda på vilka matematiska begrepp som blir synliga vid aktiviteter inomhus i en förskoleklass. Arbetet är både en kvantitativ och en kvalitativ undersökning. LÄS MER