Sökning: "attityder småföretag"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden attityder småföretag.
1. Mikro- och småföretag; den stora arbetsgivaren : En kvantitativ studie om mikro- och småföretagares kunskaper och attityder gällande hälsofrämjande arbetsmiljöarbete
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för hälsovetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
2. Fungerande systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM) på småföretag : En kvalitativ undersökning av arbetsmiljöansvarigas attityder till SAM på fyra småföretag
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbets- och folkhälsovetenskapSammanfattning : Bakgrund: Enligt svensk lagstiftning ska alla arbetsgivare bedriva ett systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM). Även om majoriteten av arbetsgivare anser att de följer lagens krav, visar såväl arbetsmiljöverkets statistik som empiriska undersökningar att detta inte alltid är fallet. LÄS MER
3. Småföretagares attityder till arbetsmiljö, hälso- och rehabiliteringsarbete
Kandidat-uppsats, Institutionen för hälsovetenskapSammanfattning : Bakgrund: Småföretagares arbetsmiljö- och hälsoarbete visar på vissa svagheter. En stor del av Sveriges befolkning arbetar i mindre företag där arbetsmiljön i hög grad påverkas av företagarens personliga kunskaper, läggning och intresse inom området. LÄS MER
4. Attityder till Bokföringsbrott
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Fenomenet bokföringsbrott utförs på grund av att företagare vill få egen vinning eller att de befinner sig i ekonomiska svårigheter det förekommer också bokföringsbrott som beror på företagarens okunskap. Bokföringsbrott är vanligast i småföretag där ägaren är involverad i själva bokföringen... LÄS MER
5. Att Hålla andan vid liv : En komparativ studie av begreppen bruksanda och Gnosjöanda
Magister-uppsats, Institutionen för studier av samhällsutveckling och kulturSammanfattning : Att hålla andan vid liv handlar om två olika andor i två olika regioner. Två regioner jag valt att göra en komparativ studie om eftersom platsidentiteten hos regionerna är så markant. Dessa regioner är dels brukssamhällets så kallade bruksanda och dels den småföretagaranda som finns i Gnosjöregionen. LÄS MER