Sökning: "kriskommunikation IKEA"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden kriskommunikation IKEA.

  1. 1. Livet Hemma

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Torsten Larsson; Adrian Nylander; Robert Presto; [2021]
    Nyckelord :Kriskommunikation; förtroende; covid-19; marknadskommunikation; samhällskris; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att få en djupare insikt i hur företag kan bemöta de utmanande och föränderliga förutsättningar för förtroendebyggande marknadskommunikation som en pandemi medför i modern tid och hur situationen hanterats utifrån ett verkligt fall. ​Studien har en kvalitativ metod och en abduktiv forskningsansats. LÄS MER

  2. 2. Ikea Loves Wood : Kommunikation vid en CSR-relaterad kris 

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rebecca Rehn; Hedvig Ederyd; [2014]
    Nyckelord :CSR; Oetiskt beteende; Krissvar; Kriskommunikation; IKEA;

    Sammanfattning : Alltfler företag drabbas av kriser som kan härledas till ett oetiskt förfarande. Därmed blir det intressant att undersöka kopplingen mellan Corporate Social Responsibility (CSR) och kriskommunikation. Syftet med uppsatsen är att undersöka hur ett fallföretag har kommunicerat vid en kris relaterad till CSR. LÄS MER

  3. 3. Kriser och förtroende

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mikael Lindgren; Max Rosengren; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I dagens kommunikationssamhälle har kriser som drabbar företag blivit allt mer förekommande. Inget företag idag går säkert för en kris vilket gör att det måste vara förberett. Krishantering är ett organiserat sätt för att företaget ska kunna fungera så normalt som möjligt under en kris. LÄS MER

  4. 4. Hur företag hanterar och undviker protester : Fallstudier av tidskriften Café, Ikea och McDonalds

    M1-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskning

    Författare :Kristofer Åberg; [2002]
    Nyckelord :företagsetik; sociala rörelser; protester; aktivister; public relations; kriskommunikation; Café; Ikea; McDonalds;

    Sammanfattning : Undersökningar visar att det är få företag som är förberedda för en attack frånaktivister. Tillvägagångssätten för att bemöta aktivisterna har också ofta visat sig varabristfälliga. LÄS MER