Sökning: "kund relation livscykel"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden kund relation livscykel.

  1. 1. Koordinera mera? : Produktutvecklingsprojekt ur ett inomorganisatoriskt perspektiv, när en leverantör medverkar

    Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Anna Lundqvist; Tanja Söderman; [2007]
    Nyckelord :produktutveckling; projektarbete; leverantörens medverkan; koordinationsmekanismer; koordination;

    Sammanfattning : För att företag ska möta en ökande konkurrens, drivs de till att finna nya lösningar i syfte att ständigt förse de allt mer medvetna kunderna med nya produkter. En förbättrad produktutvecklingsprocess kan hjälpa företag att uppnå konkurrensfördelar genom att bemästra produktens allt kortare livscykel. LÄS MER

  2. 2. Förtroendets betydelse i relationens livscykel, vid köp av externa tjänster

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lisa Svensson; Hanna Klöfver; Anna Hultén; [2007]
    Nyckelord :Förtroende; relation; värdeskapande; reklambyrå och kund.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur och när förtroendet skapas i en affärsrelation då parterna inte har någon tidigare erfarenhet av varandra. Vidare är syftet att undersöka vilken betydelse förtroendet har, samt när i relationens livscykel förtroendets betydelse är som störst. LÄS MER