Sökning: "kundgrupper kategorier"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden kundgrupper kategorier.

  1. 1. Utvärdering av Velanders formel för toppeffektberäkning i eldistributionsnät : Regressionsanalys av timvis historiska kunddata för framtagning av Velanderkonstanter

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Erik Persson; Patrik Jonsson; [2018]
    Nyckelord :peak load; load estimation; load forecast; Velanders formula; Velander coefficients; customer category; regressions analysis; grid dimensioning; toppeffekt; toppeffektsberäkning; Velanders formel; Velanderkonstanter; kundkategori; regressionsanalys; elnätsdimensionering; belastningsberäkning;

    Sammanfattning : Toppeffekter används av elnätsbolag för att dimensionera elnätet, vilket blir allt viktigare för varje år. Fler och fler invånare och företag ökar sin elkonsumtion och förväntar sig en driftsäker och stabil elförsörjning. Det finns två vanliga metoder att beräkna toppeffekter. LÄS MER

  2. 2. Det fjärde penningtvättsdirektivet och dess effekt på EU:s inre marknad

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Thea Arvidsson; [2017]
    Nyckelord :EU-rätt; Penningtvätt; Penningtvättsdirektiv; Riskbaserat förhållningssätt; EU:s inre marknad; Artikel 114 FEUF; Law and Political Science;

    Sammanfattning : I den internationella kontexten är arbetet med att ta fram åtgärder mot penningtvätt och finansiering av terrorism högt prioriterat. År 2015 antogs EU:s fjärde penningtvättsdirektiv på grundval av artikel 114 FEUF. LÄS MER

  3. 3. Egna märkesvaror : ICAs olika emv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Mikaela Nilsson; Louise Sköldberg; [2013]
    Nyckelord :EMV; LMV; lojalitet; varumärke; konsument; kvalitet;

    Sammanfattning : På dagens livsmedelsmarknad blir innovation och utveckling allt mer aktuellt när kunderna ställer högre och högre krav på livsmedelsbutikerna. När kraven blir högre använder sig företagen av olika strategier, att nischa sig är ett alternativ för att uppfylla kundernas krav. LÄS MER

  4. 4. Spridning av innovationer av träprodukter i byggvaruhandeln

    Magister-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Mikael Fransson; [2009]
    Nyckelord :innovation; byggvaruhandeln; produktutveckling; integrerad träindustri; helhetslösningar;

    Sammanfattning : Detta arbete har tillkommit i samarbete med Fredells. Fredells är ett familjeföretag som grundades för över 100 år sedan och som fortsatt drivs av familjen Fredell. Fredells är en komplett leverantör av byggmateriel till små och stora företag och konsumenter i Stockholmsregionen. LÄS MER