Sökning: "kundnöjdhet fastighetsbolag"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden kundnöjdhet fastighetsbolag.

  1. 1. Miljonprogrammet och fastighetsunderhållet : En kvalitativ studie om privata fastighetsföretags underhållsstrategier i miljonprogrammen

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Philip Florén; Walter Kruse; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sveriges fastighetsbolag använder sig av flertalet olika strategier när det kommer till underhåll av sina byggnader. Strategierna som anammas kommer påverka hyresgästerna, byggnadernas livslängd och ekonomin i företaget. LÄS MER

  2. 2. Digitalization as a Parameter in Credit Assessments for Commercial Real Estate Companies on the Swedish Office Market : Existing Challenges and Future Opportunities for Credit Institutes and Real Estate Valuers

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Adam Denlert; Saga Zheng; [2021]
    Nyckelord :Digitalization; Credit assessment; Real Estate valuation; Sustainability; Operational efficiency; Customer satisfaction; Digitalisering; Kreditgivning; Fastighetsvärdering; Hållbarhet; Operationell effektivitet; Kundnöjdhet;

    Sammanfattning : The digital development in today's society is taking place at an impressive speed wheredigital solutions are implemented in all segments to make the world a smarter place tolive in. The real estate industry, has from a historical point of view, been consideredconservative and viscous for changes; however, the industry is facing major changestoday as digital technology is implemented in buildings with the purpose of makingthem smarter. LÄS MER

  3. 3. Kundbaserad fastighetsförvaltning – Kundnöjdhetens påverkan på fastighetsförvaltning

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Tobias Ronström; Joakim Källqvist; [2020]
    Nyckelord :Real estate management; Customer satisfaction; Customer-oriented management; Fastighetsförvaltning; Kundnöjdhet; Kunddriven förvaltning;

    Sammanfattning : Fastighetsförvaltning var tidigare ett tekniskt område där arbetet utgick från fastigheterna.Detta är något som inte det närmsta passar in på dagens fastighetsförvaltning, som utgår från flera intressenter och parametrar. Förvaltningen utgörs idag av flera tjänster som fungerar som ett helhetserbjudande för hyresgästerna. LÄS MER

  4. 4. Erbjuder fastighetsbolag ett utökat servicekoncept?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Rebecca Collstam; Hanna Stegrud; [2020]
    Nyckelord :Real estate; Service;

    Sammanfattning : I takt med att fastighetsbranschen blir mer kundorienterad ökar möjligheten för fastighetsbolag att utöka sitt tjänsteerbjudande för att möta kunders behov. Denna studie strävar efter att undersöka om fastighetsbolag i Malmö erbjuder tilläggstjänster utöver kärntjänsten vid uthyrning av lokaler. LÄS MER

  5. 5. Energieffektivisering och beslutsfattande inom fastighetsbranschen : En studie av hur ett energibolag kan bistå fastighetsägare

    Master-uppsats, KTH/Tillämpad termodynamik och kylteknik

    Författare :Therese Camaj Ericson; [2014]
    Nyckelord :energy efficiency; decision making; real estate; energy company; energy services; Sweden; energieffektivisering; beslutsfattande; fastighetsbranschen; fastighetsägare; fastighetsbolag; energianvändning; energiförbrukning; energibehov; delade incitament; risker; kategorisering; beslutsprocesser; beslutsfattande; energitjänster; energitjänstemarknaden; energiföretag; energibolag; Sverige;

    Sammanfattning : I Sverige står byggnader för nästan 40 procent av den totala energiförbrukningen och energibesparingspotentialen är enorm. Samtidigt dyker det upp mängder med aktörer som vill hjälpa fastighetsägare att energieffektivisera och allt fler energitjänster introduceras till marknaden. LÄS MER