Sökning: "kundundersökning service"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden kundundersökning service.

  1. 1. Information och utveckling livsmedelsservice : en pendlingskommuns utveckling för sina livsmedelsföretag

    Magister-uppsats, SLU/Department of Molecular Sciences

    Författare :Victor Allansson; [2022]
    Nyckelord :Livsmedel; information; offentlig verksamhet; kundundersökning;

    Sammanfattning : Detta examensarbete har genomförts i samverkan med Knivsta kommuns miljöenhet. Syftet med studien var att undersöka hur Knivsta kommun har utvecklats inom livsmedelsservice. Både kvantitativa enkäter och öppna kommentarer från företagare inom Knivsta kommun användes. LÄS MER

  2. 2. Customer Perception of Servitization in the Durable Consumer Goods Segment of SMEs in Sweden : A Case Study with the Sjöstrand Trading AB

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Marcel Christian Georg Renner; [2022]
    Nyckelord :Servitization; Consumer Perception; Sustainability; Consumer Products; SMEs;

    Sammanfattning : Servitization has long since proven its benefits for manufacturing companies and is expected to gain future importance due to its sustainable and competitive significance. Yet, research has insufficiently addressed the effect of consumer goods companies integrating services in their portfolio to meet customer demands and justify new pricing models in B2C markets. LÄS MER

  3. 3. Kundens relation till plagget : En studie kring hur ett friluftsföretag genom sin kommunikation kan förlänga plaggens livslängd

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ella Bjurling; Emilia Swanson; [2021]
    Nyckelord :Consumer behavior; communication; sustainable knowledge; sustainability; social marketing; behavior change; outdoor companies; Konsumtionsbeteende; marknadskommunikation; kunskap kring hållbarhet; social marketing; produktvärde; friluftsföretag;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur ett friluftsföretag genom sin kommunikation kan skapa ett långvarigt och hållbart produktvärde för sina kunder, med avsikt att förlänga produktens livslängd. Studiens resultat kan förhoppningsvis bidra med information och kunskap till företag och branschorganisationer om hur man skapar eller kommunicerar långvarigt produktvärde. LÄS MER

  4. 4. "Instabox" för farligt avfall

    Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Sarah Nordh; Maja Holmén; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Projektets uppdragsgivare är Stockholm Vatten och Avfall som är det ledande vatten- och avfallsbolaget i Sverige. Syftet med projektet är att utforma en ny miljöstation som ska ta emot farligt avfall från privatpersoner i Stockholms kommun. LÄS MER

  5. 5. Customer Churn Analysis and Prediction using Machine Learning for a B2B SaaS company

    Master-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Marie Sergue; [2020]
    Nyckelord :Churn; statistics; machine learning; Churn; statistik; maskininlärning;

    Sammanfattning : This past decade, the majority of services have been digitalized and data more and more available, easy to store and to process in order to understand customers behaviors. In order to be leaders in their proper industries, subscription-based businesses must focus on their Customer Relationship Management and in particular churn management, that is understanding customers cancelling their subscription. LÄS MER