Sökning: "kvalitet nöjd kund"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden kvalitet nöjd kund.
1. Bygglovsprocessens digitalisering: En undersökning av sambandet med handläggningstid och NKI
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskapSammanfattning : Rapporten syftade till att lägga en grund för hur en undersökning om digitaliseringens påverkan på handläggningstid och nöjd-kund-index, NKI, utföras i bygglovsprocessen. Bygglovsprocessen är en komplex process där olika faktorer kan påverka kvaliteten och effektiviteten i processen. LÄS MER
2. Framgång och misslyckande i IT-outsourcing : En fallstudie om framgångsfaktorer för IT- outsourcing från kundens och leverantörens perspektiv
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Outsourcing av IT innebär att överlåta aktiviteter relaterade till informationsteknologi till en eller flera externa parter och är idag ett utbrett fenomen. Skälen till att outsourca IT varierar och några exempel på vanligt förekommande skäl är att organisationen som outsourcar vill fokusera på sin kärnverksamhet, höja sin kvalitet, sänka riskerna med föråldrad teknologi eller kostnadseffektivisera sin IT genom att köpa kompetens och komponenter från en extern part. LÄS MER
3. Följs kravspecifikationerna?
Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Följs kravspecifikationerna? I följande uppsats analyseras och granskas om producenter följer kraven i kravspecifikationen, som modeföretaget skickar med orderbeställningen. Med syfte att, genom en kvalitativ samt experimentell undersökning, komma fram till om kraven som gäller tunna trikåtröjor av mörk kulör, i modeföretagets kravspecifikation, uppfylls vid produktion. LÄS MER
4. Bankkontorens nya roll : En uppsats om att skapa kundmötesplatser med hjälp av design
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Avregleringen som skedde på mitten av åttiotalet medförde att fler aktörer etablerade sig på marknaden vilket genererade en hårdare konkurrens. En branschglidning uppstod som innebar att bank och försäkring blev ett. LÄS MER
5. Klagomålshantering : Hur kan butiker arbeta för att skapa en positiv effekt av klagomålshantering för att öka kundlojalitet inom svensk detaljhandel?
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : De senaste årtiondena har det blivit väldigt viktigt för butikerna att på ett konkurrenskraftigt sätt ta fler av de marknadsandelar som finns tillgängliga. I form av bättre sortiment, priser, men framförallt bättre service, skapar butiker i dagens detaljisthandel en större konkurrens av en högre köpupplevelse för kunden. LÄS MER