Sökning: "kvalitetsdimensionerna"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet kvalitetsdimensionerna.

  1. 1. Är det så viktigt? : En studie om hur pedagogerna i förskolan förhåller sig källkritiskt till det material dom använder sig av i sina undervisningar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Emma Gustafsson; [2023]
    Nyckelord :källkritik; läroplansteori; kvalitetsdimensionerna; undervisning;

    Sammanfattning : I dagens samhälle stöter i stort sett alla på information dagligen som man behöver granska och filtrera för att ta reda på om den stämmer. Denna studie belyser och behandlar hur pedagogerna i förskolan förhåller sig källkritiskt till det material de använder i förskolan. LÄS MER

  2. 2. Har direktiv 2014/95/EU gett positiva effekter på kvalitén i svenska hållbarhetsrapporter? : En kvalitativ studie av direktiv 2014/95/EU:s effekt på kvalitetsdimensionerna väsentlighet, relevans, tillförlitlighet och jämförbarhet.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Frida Almén; Jacklin Shahyadi; [2020]
    Nyckelord :Direktiv 2014 95 EU; hållbarhetsrapport; väsentlighet; relevans; tillförlitlighet; jämförbarhet;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att öka förståelsen för hur direktiv 2014/95/EU påverkat kvalitétsdimensionerna väsentlighet, relevans, tillförlitlighet och jämförbarhet i svenska hållbarhetsrapporter. Metod: Studien har utförts med hjälp av kvalitativ metod baserad på en hermeneutisk tradition med en deduktiv forskningsansats. LÄS MER

  3. 3. Förutsättningar för ett proaktivt arbete i skolan : en systematisk litteraturöversikt av den proaktiva modellen Response to Intervention

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Katarina Anjert; [2018]
    Nyckelord :Proactive; school; education system; Response to Intervention; RTI-model; structural quality dimension; quality development; customer; Proaktiv; skola; utbildningssystem; Response to Intervention; RTI-modellen; strukturkvalitet; offensiv kvalitetsutveckling; hörnstensmodellen; kund;

    Sammanfattning : Studien syftar till att bidra med ytterligare kunskap om hur vi kan driva kvalitetsförbättringar och därmed öka kundvärdet inom det svenska utbildningssystemet. Studien genomförs med en systematisk litteraturöversikt av artiklar om RTI-modellen. LÄS MER

  4. 4. En studie av kandidaters syn på servicekvalitet och känslor i rekryteringsprocessen

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för ekonomivetenskap och juridik

    Författare :Sofie Nordström; Felicia Karlsson; [2017]
    Nyckelord :SERVPERF; perceived service quality; recruitment process; emotional intelligence; emotions; SERVPERF; upplevd tjänstekvalitet; rekryteringsprocess; känslor;

    Sammanfattning : En bransch som vuxit kraftigt de senaste 20 åren är rekrytering-och bemanningsbranschen. Inom rekryteringsprocessen är det viktigt att behålla kandidaters intresse och vilja att arbeta via rekrytering-och bemanningsföretaget. LÄS MER

  5. 5. Kvalitet i arbete med ensamkommande flyktingbarn

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitetsteknik, maskinteknik och matematik

    Författare :Ewa Sörlin; [2017]
    Nyckelord :Quality; Quality Dimensions; Customer; Customer Needs; Unaccompanied Refugee Children.; kvalitet; kvalitetsdimensioner; kund; kundbehov; ensamkommande flyktingbarn.;

    Sammanfattning : Verksamheter som arbetar med ensamkommande flyktingbarn, både kommunala och privata, är av lagar och förordningar kravställda på att uppnå god kvalitet. Att uppfylla dessa krav är både avgörande och extremt viktiga för leverans av god kvalitet och tillfredsställelse av kundernas behov. LÄS MER