Sökning: "laborationer kemi gymnasiet"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden laborationer kemi gymnasiet.
1. LABORATIONSSEKVENS MER ÄPPELJUICE : En utveckling av en lärarhandledning för en laborationssekvens som inkluderar en öppen laboration
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : John Deweys teori “learning by doing” synliggörs i svenska läroplaner, exempelvis för Naturvetenskapsprogrammet, där samspelet mellan teori och praktiskt arbete betonas i examensmålen. Laborationer och experiment bör utgöra en central del i kemiundervisningen. LÄS MER
2. Kemilärares motivationsarbete på gymnasiet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Elevers skolresultat kan inte endast förklaras av elevers färdigheter och förmågor, utan även elevers motivation spelar stor roll på skolresultaten. Om man bortser från våra reflexer så drivs allt vårt handlande av vår motivation. LÄS MER
3. Towards stimuli-reformable paperboard and flipped classroom in chemistry education : A study of how to create a paper with controllable mechanical properties and a study in how the flipped classroom is used in chemistry education
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för teknikvetenskaplig kommunikation och lärande (ECE)Sammanfattning : Today, paper and paperboard is an important part of the packaging industry, as well as natural part of our daily lives. The alternatives to paper and paperboard is often produced from nonrenewable sources such as petroleum and as demands on sustainability increase in the packaging sector, it gives paper a desirable advantage over plastics. LÄS MER
4. Lärares syn på öppna laborationer i kemiundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för teknikvetenskaplig kommunikation och lärande (ECE)Sammanfattning : Ett övergripande examensmål för naturvetenskapsprogrammet är att eleverna ska utveckla ett naturvetenskapligt förhållningssätt enligt gällande läroplan. Detta innefattar ”förmåga till kritiskt tänkande, logiska resonemang, problemlösning och systematiska iakttagelser” (Lgy11). LÄS MER
5. Kemilaborationer på gymnasiet : Gymnasieelevers uppfattningar om laborativa moment i kemi
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktikSammanfattning : Traditionell kemiundervisning innebär att elever utför laborativa moment. Syftet är att främjalärande, introducera kemins arbetssätt samt stärka intresset för kemi. LÄS MER