Sökning: "labyrint"
Visar resultat 11 - 15 av 37 uppsatser innehållade ordet labyrint.
11. Vägledning i TV-spel : En omstridd designkonvention
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : El-Nasr och Moura (2015) beskriver olika tekniker för hur TV-spel kan vägleda spelaren. Tekniken samlingsbara föremål som indikerar väg beskrivs som objekt som implementeras på ett sådant sätt att de leder spelaren till en belöning eller ett mål. LÄS MER
12. Bildformatets effekt: bör filmen anpassas till 1:1 för att fungera på Instagram? : En kvalitativ intervjustudie av bildformatets inverkan på publiken inom genren storytelling
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/BildproduktionSammanfattning : Att en publik upplever en berättelse i reklamfilmen olika är en självklarhet och i dagens transmediala medievärld där så pass mycket reklamfilm publiceras på många olika plattformar blir det en labyrint för ingen mindre än medieproducenten. Vilket format man ska välja, och hur det förstärker eller förminskar berättelsen är en ständigt pågående diskussion. LÄS MER
13. Att vandra i Daedalus hus : En analys av katabasis-motivet i Mark Z. Danielewskis House of Leaves
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)Sammanfattning : Walking in the house of Daedalus – An analysis of the katabasis motif in Mark Z. Danielewski’s House of Leaves This study analyses the depiction of the labyrinth as a symbolic landscape in regard to both subject and form in the multi-layered novel House of Leaves by Mark Z. Danielewski. LÄS MER
14. aMAZEing robot : A method for automatic maze solving
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The purpose of this report was to examine a method for automatic maze solving by developing a robot that can find a specific target within a maze. On this basis, a Arduino based robot was constructed. LÄS MER
15. Labyrintskola i Årsta
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Projektet utgår ifrån en frågeställning om hur skolbyggnaden i sig kan stimulera till lärande och nyfikenhet. Det finns flera sätt som detta kan utföras på, men det här projektet fokuserar på hur detta kan utföras genom utformning av rumsligheter. LÄS MER