Sökning: "learning dialogue"

Visar resultat 6 - 10 av 296 uppsatser innehållade orden learning dialogue.

  1. 6. FEEDBACK IN THE ERA OF GENERATIVE AI

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Bunichi Otaki; [2023-07-03]
    Nyckelord :AI-generated Feedback; ; Dialogism Feedback in Higher Education; ; Focus Group Interviews Human Feedback; ; Qualitative Research; ; Thematic analysis; ChatGPT; ; Dialogic Feedback; ;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate the perception of students and educators in higher education towards feedback provided by large-language model AI, with feedback and interaction with human educators. Theory: Drawing on the dialogism framework and considering the emotional and relational aspects of feedback, this study examines the role of dialogue and interaction in feedback processes and the implications of integrating AI-generated feedback with human feedback. LÄS MER

  2. 7. Är det fria ordet fritt i läromedlen? : En studie av synen på argumenterande texter.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Sara Adelhult; [2023]
    Nyckelord :argumenterande texter; demokrati; medielandskap; mottagaranpassning; skrivdiskurser;

    Sammanfattning : Based on the democratic goals and mission in the Swedish curriculum and the rapidly changing media landscape, this study examines how textbooks, for pupils aged 13-15, present the writing of argumentative texts. Using content analysis and Ivanić's six discourses of writing and learning to write as a framework, fundamental aspects are reviewed: the writer, the reader, the media, the function attributed to the argumentative texts, and the writing discourse. LÄS MER

  3. 8. Klassrumsdialog för lärande i matematik : En litteraturstudie om kommunikation i matematikundervisningen i årskurs 4-6

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Klara Helander; Hanna Axelsson Holm; [2023]
    Nyckelord :klassrumsdialog; strategier för kommunikation; lärarens frågor; elevsvar; kooperativt lärande; förlängda pauser; gruppsammansättning; tidsfaktorn; matematikundervisning;

    Sammanfattning : Syftet med vår litteraturstudie är att undersöka hur lärare kan skapa klassrumsdialog för att stötta elevers lärande i matematikundervisningen samt vilka faktorer som komplicerar arbetet med dialog i klassrummet. I studien har vi undersökt vilka strategier lärare använder för att skapa klassrumsdialog som stöttar elevers lärande samt komplexiteten i att arbeta med klassrumsdialog. LÄS MER

  4. 9. Understanding the Adoption, Perception, and Learning Impact of ChatGPT in Higher Education : A qualitative exploratory case study analyzing students’ perspectives and experiences with the AI-based large language model

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Johannes Woithe; Ondrej Filipec; [2023]
    Nyckelord :ChatGPT; adoption; perception; learning experience; UTAUT 2; higher education; students; artificial intelligence;

    Sammanfattning : Background: The incorporation of artificial intelligence (AI), particularly OpenAI's ChatGPT, in higher education, has sparked substantial discourse since its introduction. AI's transformative role in higher education is largely recognized. Despite its potential to revolutionize the pedagogical field, its application raises several concerns. LÄS MER

  5. 10. Being Offered an Alternative to Prosecution: The Lived Experience of General Aviation Pilots and Prosecutors

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Riskhantering och Samhällssäkerhet

    Författare :Bram Couteaux; [2023]
    Nyckelord :Just Culture; Second Victims; Forgiveness; Normative Performance; Aviation; Restorative Justice; Accident; Incident; Human Error; Punishment; Lived Experience; Phenomenology; FLMU06; Social Sciences;

    Sammanfattning : Background To learn from incidents, it is imperative that people involved feel safe to share their complete unadulterated stories without fearing punishment. Recently, the Netherlands Public Prosecution Service has begun to offer general aviation pilots an alternative to prosecution. LÄS MER