Sökning: "learning dialogue"

Visar resultat 11 - 15 av 296 uppsatser innehållade orden learning dialogue.

  1. 11. Samhällskunskapens ekonomiska norm

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Emma Cimmerbeck; [2023]
    Nyckelord :CDA; Critical Discourse Analysis; Curriculums; Economic norm; Economics teaching; Learning materials; Social studies; Civic education;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to expose the economic norm on which the teaching rests to see if the governing documents and teaching materials give students the nuanced and multifaceted picture of economics that social studies and the Swedish school require. Based on the international research situation's indication of the neoclassical and market liberal norm as governing, the study started to take shape in dialogue with these results. LÄS MER

  2. 12. Contextual short-term memory for LLM-based chatbot

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Mikael Lauri Aleksi Törnwall; [2023]
    Nyckelord :Chatbot; Artificial Intelligence; Machine Learning; Language Model; Large Language Model; GPT-3; Natural Language Processing; Text Summarization; Dialogue Summarization; Prompt Design; Prompt Programming; Chatbot; Artificiell Intelligens; Maskininlärning; Språkmodell; Stor Språkmodell; GPT-3; Naturlig Ppråkbehandling; Textsammanfattning; Sammanfattning av Dialog; Design för Inmatningsprompt; Inmatningsprompt Programmering;

    Sammanfattning : The evolution of Language Models (LMs) has enabled building chatbot systems that are capable of human-like dialogues without the need for fine-tuning the chatbot for a specific task. LMs are stateless, which means that a LM-based chatbot does not have a recollection of the past conversation unless it is explicitly included in the input prompt. LÄS MER

  3. 13. De relationella mötena i förskolan : Pedagogers förhållningssätt till barn i förskolan, en möjlighet till likvärdig utbildning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Kristin Ernstsson; Malin Larsson; [2023]
    Nyckelord :Approach; children in special needs; relational competence; Barn i behov av särskilt stöd; förhållningssätt; relationell kompetens;

    Sammanfattning : An interest to establish a study about educators' relational competence aims to identify which descriptions educators gives on their professional approach to children in early childhood education. The importance of identifying how professions define the need for special support has a significance for how educators' relational approach appears in an education characterized by relational meetings, regardless of special needs or not. LÄS MER

  4. 14. Design for all i en lärandemiljö : Kan man designa en skolmöbel för många typer av individer?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Malmstens Linköpings universitet

    Författare :Josefine Borgelind Kaiser; [2023]
    Nyckelord :Furniture design; Design; Wood; Design for all; Design process; Learning environment; Classroom; School furniture; Children furniture; Customized furniture; Learning aids; ADHD; Individual needs; Different needs; Ergonomics; Möbeldesign; Design; Formgivning; Form; Trä; Design för alla; Designprocess; Lärandemiljö; Fysisk lärmiljö; Klassrum; Skolmiljö; Skolmöbler; Barnmöbler; Anpassade möbler; Hjälpmedel; ADHD; Individuella behov; Varierande behov; Ergonomi;

    Sammanfattning : I detta examensarbete utforskar jag hur en kan arbeta med en designprocess i möbler för en skolmiljö med ett bredare fokus än vad möblerna på marknaden är idag. Genom att utgå från barn i klassrummet med varierande behov, hoppas jag på att designa skolmöbler som passar fler individer. LÄS MER

  5. 15. Navigating Layers of Care and Attention in Education : A comparative Analysis of Noddings and Weil in "The kindergarten Teacher" Sara Colangelo's Film(2018)

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Maryam Salehi Najafabadi; [2023]
    Nyckelord :Caring; paying attention; one-caring; caring-for; Simone Weil; Nel Noddings;

    Sammanfattning : This thesis focuses on the issue of attention based on Noddings and Weil's perspectives. Inaddition, it describes a fictional example for attention. The fictional example critically examinesthe benefits and potential risks of care and attention in modern education. LÄS MER