Sökning: "linguistic södertörns högskola"

Visar resultat 11 - 15 av 92 uppsatser innehållade orden linguistic södertörns högskola.

  1. 11. Vem var det som kastade? : Den språkliga konstruktionen av fotbollssupportrar i Svenska Dagbladet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Svenska

    Författare :Wilma Ottosson; [2022]
    Nyckelord :Villkorstrappan; fotbollssupportrar; supporterkultur; huliganism; ultras; pyroteknik; Svenska Dagbladet; kritisk diskursanalys; systemisk-funktionell grammatik;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka hur fotbollssupportrar konstrueras språkligt i svensk dagspress. För att göra detta jämförs representationen av olika deltagare i rapporteringen av Villkorstrappan-konflikten. Materialet för analysen består av 15 artiklar ur den rikstäckande dagstidningen Svenska Dagbladet. LÄS MER

  2. 12. Are journalists aware of the gender gap? : A study on the perceptions and experiences about the language used in the representation of women in the Italian press

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Journalistik

    Författare :Livia Trussardi; [2022]
    Nyckelord :gender studies; gendered language; journalism; journalistic culture; sexist language;

    Sammanfattning : This thesis studies Italian journalists' perceptions and experiences of the use of gendered language in the representation of women in the Italian press. Previous research has shown that Italian media misrepresent women by producing gender stereotypes. LÄS MER

  3. 13. Normkonflikter på förskolan- mötesplats eller kollision? : En kvalitativ studie om normer och värden inom förskoleverksamhet med inriktning på normkonflikter

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Bakhan Amin; Kiriaki Karapanagiotidou; [2022]
    Nyckelord :norm conflicts; linguistic interaction; knowledge construction; social problem; intercultural communication;

    Sammanfattning : With this study, we intend to seek knowledge about how educators perceive and relate to norm conflicts in preschool. The aim of the study is to focus on what educators say about norm conflicts based on their work and how they believe that they can create relationships between children and their parents and colleagues among themselves. LÄS MER

  4. 14. Är "fint" fint? : Om pedagogers förhållningssätt gentemot barns bildskapande

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Centrum för praktisk kunskap

    Författare :Åsa Wretman; [2021]
    Nyckelord :preschool; creative activities; discourse; play; learning; learning processes; teaching; linguistic expression; förskola; skapande; diskurs; lek; lärande; lärprocesser; undervisning; språkligt uttryck;

    Sammanfattning : The purpose of this essay, with the title “Is “fine” fine? About educator’s approach towards tothe visual creative activities of preschool children”, is to analyze how us preschool educator’s approach to the visual creative activities of preschool children and why we relate to them in acertain way or why we use a certain linguistic expression, when we comment on children’s visual creative activities. Part of the purpose is also to reflect about how this controls the occupation. LÄS MER

  5. 15. Nietzsches moralkritik : En undersökning av moralens fördomar och kritikens etiska möjlighet i Morgonrodnad

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Olle Bild; [2021]
    Nyckelord :Nietzsche; Daybreak; Dawn; morality; values; critique;

    Sammanfattning : In this essay I try to understand the philosophical value of Nietzsche's critique of morality in Daybreak: Thoughts on the Prejudices of Morality, a book that in the context of Nietzsche studies has often been overlooked. I do this by examining the way in which he criticizes the ungrounded assumptions or so-called prejudices of moral objectivity and the idea that there exists an absolute morality. LÄS MER