Sökning: "linjär musik"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden linjär musik.

  1. 1. ADAPTIV MUSIK I SPEL : En undersökning på hur adaptiv musik påverkar spelupplevelsen och i vilka spelmoment adaptiv musik föredras över linjär musik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Moa von Schéele; Martin Weidenborn; [2023]
    Nyckelord :adaptiv musik; immersion; combat; open world;

    Sammanfattning : Musik i spel är ofta linjär trots att adaptiv musik har bevisats ge spelare en förstärkt inlevelse i spel. Detta arbete fokuserade på att undersöka samband mellan adaptiv musik och i vilka spelmoment sådan musik används. LÄS MER

  2. 2. Noise Robustness of CNN and SNN for EEG Motor imagery classification

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Merlin Sewina; [2023]
    Nyckelord :Machine Learning; Spiking Neural Networks; Convolutional Neural Networks; EEG;

    Sammanfattning : As an able-bodied human, understanding what someone says during a phone call with a lot of background noise is usually a task that is quite easy for us as we are aware of what the information is we want to hear, e.g. the voice of the person we are talking to, and the information that is noise, e.g. LÄS MER

  3. 3. Determinism eller slump : Hur påverkas spelupplevelse av adaptiv kontra slumpmässig dynamisk musik?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Robin Johansson; Carl Olander; [2022]
    Nyckelord :Datorspel; determinism; slump; adaptiv-musik;

    Sammanfattning : Forskning visar på att adaptiv musik har positiva effekter på spelupplevelsen och att det föredras över linjär musik. Denna studie undersöker därför de dynamiska aspekterna som skiljer adaptiv från linjär musik genom att explorativt undersöka hur spelare beskriver skillnader i spelupplevelse i ett FPS-spel som baseras på adaptiv musik i jämförelse med dynamisk musik vars musikaliska förändringar sker baserat på slump. LÄS MER

  4. 4. Påverkan av adaptiv jämfört med linjär spelmusik på spelglädje : Hur påverkas spelare av musik som adaptivt anpassar sig efter spelet jämfört med musik som repeteras linjärt?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Sean Sigfried; [2021]
    Nyckelord :adaptiv musik; linjär musik; spelupplevelse; spelglädje;

    Sammanfattning : Syftet med denna undersökning var att undersöka hur spelares spelglädje påverkas av datorspelsmusik som adaptivt anpassar sig efter spelet - jämfört med linjärdatorspelsmusik som endast repeterar sig. Tidigare forskning tyder på att adaptivmusik påverkar spelupplevelsen positivt samt att spelare föredrar adaptiv musik överlinjär och ingen musik alls. LÄS MER

  5. 5. Automatic Sound Level System : Constant volume at all times

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Jacob Röing; Martin Zheng; [2019]
    Nyckelord :Mechatronics; Sound; Sensor; Volume; Regulator; Arduino.; Mekatronik; Ljud; Sensor; Volym; Regulator; Arduino;

    Sammanfattning : Studies have shown that music has plenty of positive effects on performances in working environments. The purpose of this project was to reap those benefits by developing a prototype that could automatically adjust the volume of a speaker. The prototype was also able to measure the total sound level in the surrounding environment. LÄS MER