Sökning: "low-end"
Visar resultat 16 - 20 av 48 uppsatser innehållade ordet low-end.
16. State-Of-The-Art on eHealth@home System Architectures
M1-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : With growing life expectancy and decreasing of fertility rates, demands of additional healthcare services is increasing day by day. This results in a rising need for additional healthcare services which leads to more medical care costs. Modern technology can play an important role to reduce the healthcare costs. LÄS MER
17. Läsförståelse: ett kollegialt samarbetsuppdrag? : En kvalitativ intervjustudie med lärare i årskurs tre med fokus på samarbete med bibliotekarier kring läsförståelse
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : In this study, a total of five teachers were interviewed in grade three from four different schools in Stockholm. Three of these schools are located in different suburbs and one school is located in the central part of Stockholm. LÄS MER
18. DMA Support for Sancus Architecture
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Computing devices have a predominant role in our lives, changing most of our daily activities. With the advent of the IoT, more and more embedded devices are expected to be connected, with expected numbers around 20 billion of units for the 2020. Nevertheless, the increase in connectivity does not imply an enhancement of security. LÄS MER
19. Analys av svenska handelsföretags lokala anpassning av produktutbud och marknadskommunikation i Kina - En fallstudie av H&M, IKEA och Gina Tricot
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : China has during the last 50 years developed into becoming the second largest economy in the world. There have been many changes in the global market with an increased globalization. LÄS MER
20. Högpristjänster mot lägre marknadssegment : En kvalitativ studie av SaaS-företag och dess ompositionering mot lägre marknadssegment
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Företag använder marknadssegmentering för att dela in kunder i grupper utefter liknande karaktäristika, som exempelvis betalningsvilja. Företag kan i sinom tid möta en mättad marknad inom dess segment, och behöver då ompositionera strategier mot nya segment för fortsatt kundtillväxt. LÄS MER