Sökning: "lyxvaror"

Visar resultat 16 - 20 av 21 uppsatser innehållade ordet lyxvaror.

  1. 16. Piratkopiering och Counterfeiting - särskilt om ingripanden mot privatpersoner vid gränsen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Marie Wahlin; [2008]
    Nyckelord :Immaterialrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Piratkopiering och counterfeiting har sedan länge varit ett stort hot mot samhället i stort och rättighetsinnehavarna i synnerhet, vilka ömsesidigt lider stor skada av den olovliga verksamheten. Verksamheten uppskattas idag omsätta 600 miljarder dollar på världsmarknaden och hundratusentals arbetssökande går miste om arbetstillfällen. LÄS MER

  2. 17. Kreditkort : En studie av Nordeas kommunikation och kundernas preferenser

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jakob Sjöstrand; [2008]
    Nyckelord :Kreditkort; Balansmodell; Marknadsföring; Nordea;

    Sammanfattning : Bakgrund: Betalning med kontokort blir alltmer utbrett så väl i Sverige som i andra länder. Fler tjänster knyts till korten och fler aktörer erbjuder korten. Fördelarna med kontokort framför kontanter är många, men ändå finns det en skepsis mot kontokort i allmänhet och kreditkort i synnerhet. LÄS MER

  3. 18. Det Moderna Lyxvarumärket : Varumärkesutvidgning & Relationsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Cecilia Bondesson; Helena Sundström; [2007]
    Nyckelord :relationsmarknadsföring; lyxvarumärke; varumärkesutvidgning;

    Sammanfattning : Lyxvarumärket står idag inför nya utmaningar, då tillgängligheten för den här typen av varumärkenökar, till följd av en ökad disponibel inkomst. För att tillfredställa en ökad efterfrågan väljer mångaföretag att utvidga sitt lyxvarumärke. LÄS MER

  4. 19. Thinking more like a client. : Designfaktorer som påverkar valet av tjänsteföretag.

    L2-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Åsa Kjellin; Anna Stridsberg; Johanna Bornholm; Eugenia Kapsalis; [2007]
    Nyckelord :Service Company; Concept Store; Design; More Value; Experience; Relationship Marketing; Points-of-marketing; Servicescape; Loyalty.; Tjänsteföretag; nischad handel; design; mervärde; upplevelser; relationsmarknadsföring; servicemöte; servicelandskap; lojalitet.;

    Sammanfattning : Companies in the western world can no longer compete by using traditional means such as product and price since the commerce of services continually grows. To avoid similarity and increase competitive advantages modern companies have to be more specified. The competition between companies has increased and customers are harder to reach. LÄS MER

  5. 20. Lyxvarumärkestrappan : Hur skapar små företag ett lyxigt varumärke?

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Fredrik Sjödin; Robin Johansson; [2007]
    Nyckelord :Varumärkesstrategi; Varumärkesidentitet; Lyxvarumärken; Små företag; Begränsade resurser;

    Sammanfattning : Varumärken har en lång historia och attityden till dess betydelse har över åren förändrats. Vi ser idag att företagen lägger betydligt mer fokus på varumärkesfrågor och att konsumtionen av lyxvaror ökar. Syftet med uppsatsen är att undersöka hur små företag med begränsade resurser kan skapa varumärken som uppfattas som lyxiga. LÄS MER