Sökning: "market analysis cars"
Visar resultat 1 - 5 av 88 uppsatser innehållade orden market analysis cars.
1. Återbruk kontra återvinning av litiumjonbatterier
Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : I Sverige läggs stort fokus på omställningen till ett hållbart och klimatneutralt samhälle, där avkarbonisering och elektrifiering av transportsektorn anses avgörande för att minska utsläpp av växthusgaser. En storskalig batteriproduktion i Sverige och i Europa medför nya problem kring hållbarhetsaspekter gällande utvinning av råvara som exempelvis litium, kobolt och nickel. LÄS MER
2. Elbilen och den gröna marknadsföringsparadoxen : En kritisk multimodal diskursanalys av elbilsreklam
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Hur bidrar reklamfilmer till att producera och reproducera klimatdiskurser i samhället? Genom att undersöka tre svenska reklamfilmer som marknadsför elbilar syftar studien till att öka förståelsen för hur reklam samspelar med allmänhetens åsikter om miljöfrågor. De aktuella bilmärkena är Kia, Volkswagen och Volvo. LÄS MER
3. Volvo Cars export av svensk föräldraledighetskultur : En fallstudie av Volvo Cars föräldraledighetspolicy ”Family Bond”
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)Sammanfattning : This thesis examined why an actor in the labor market, namely Volvo Cars, promotes parental leave. Previous research has shown that workplace-related factors are important for parents' use of parental leave. LÄS MER
4. Conceptual Development of a Car Awning
Master-uppsats, Jönköping University/JTH, IndustridesignSammanfattning : This report consists of a conceptual development of a car awning, in collaboration with the company Thule. The main objective with was to create a convenient and easy-to-use awning, which offers a universal fastening solution for cars. LÄS MER
5. The influence of institutional factors on the effectiveness of global product launch
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : In today’s fast-changing markets, many international firms invest a significant amount of money in terms of marketing and technology to launch their products globally. To reduce such costs, a better understanding of the factors that affect the performance of global products launch is needed. LÄS MER