Sökning: "market driven approach"

Visar resultat 11 - 15 av 214 uppsatser innehållade orden market driven approach.

  1. 11. Investigation of Analog Calibration Systems for Spurious Tone Suppression in Frequency Triplers

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknik

    Författare :Cristian Alexandru Ghihanis; Barath Copparam Santhanakrishnan Sudarsan; [2023]
    Nyckelord :Delay-Locked Loop; DLL; Edge-Combining; EC; EC DLL; Edge-Combining Delay-Locked Loop; spurious tone calibration; spurs calibration; spurious tones compensation; spurs compensation; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The market for Wi-Fi receiver designs for latest Wi-Fi standards, that cover RF bands in the 2.4 GHz, 5 GHz and 6 GHz spectrum, require increasingly stringent power consumption limitations as more of the market is driven towards battery-powered devices. LÄS MER

  2. 12. Data-Driven Requirements Engineering in Agile Software Development - An Approach for Eliciting Requirements from Digital Sources in Organizations using Scrum Methodology

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Stylianos Georgiadis; [2023]
    Nyckelord :Requirement Engineering; Data-Driven Requirements Engineering; Agile Software Development; Scrum Methodology; Scrum Master; Product Owner; Development Team; User Stories; Design Science Research;

    Sammanfattning : Nowadays, the business world is characterized by complexity since market and customer requirements are changing rapidly. Based on this assumption, providers are facing the challenge of delivering software products in shorter terms while these products remain innovative. LÄS MER

  3. 13. Vad motiverar olika generationer till att äga företag? : En studie baserad på individer i generationerna Millennials, Generation X och Baby Boomers

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Olivia Nilsson; Mikaela Andersson; [2023]
    Nyckelord :Motivation; intrinsic motivation; extrinsic motivation; the push- and pull-perspective; generations; Motivation; inre motivation; yttre motivation; push- och pull-perspektivet; generationer;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har antalet företagare ökat i Sverige och på dagens arbetsmarknad befinner sig just nu fyra generationer. I denna studie fokuserar vi på de tre generationer som utgör den största delen av arbetsmarknaden; Millennials, Generation X och Baby Boomers. LÄS MER

  4. 14. Navigating the Seas of Change: A Grounded Theory Analysis of the First Adopters of Wind Propulsion Technology in the Shipping Industry

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sofia Laaksonen; Shazbah Shafi; [2023]
    Nyckelord :grounded theory; wind propulsion technology; shipping industry; sustainability; paradigm model; conditional consequential matrix; Social Sciences;

    Sammanfattning : Study purpose: The maritime shipping industry, particularly the commercial sector, is a significant contributor to carbon emissions and environmental pollution. Various solutions are being proposed to enhance the sector's sustainability, including the adoption of wind propulsion technologies. LÄS MER

  5. 15. Relationen mellan traditionella storbanker och fintechföretag : Konkurrens eller samarbete?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Angelica Svensson; Fredrika Årzén; [2023]
    Nyckelord :Competition; Collaboration; Co-opetition; Paradoxical strategic process; Lending; Traditional commercial banks; Fintech companies; Konkurrens; Samarbete; Co-opetition; Paradoxal strategisk process; Kreditgivning; Traditionella storbanker; Fintechföretag;

    Sammanfattning : Titel: Relationen mellan traditionella storbanker och fintechföretag - Konkurrens eller samarbete? Ämne: Självständigt uppsatsarbete inom företagsekonomi, 30 hp Författare: Angelica Svensson & Fredrika Årzén Forskningsfråga: Hur ser relationen ut mellan traditionella storbanker och fintechföretag inom kreditgivning till företag? Syfte: Studiens syfte är att beskriva relationen mellan traditionella storbanker och fintechföretag på kreditgivningsmarknaden för företag i Sverige idag. Vidare ska studien analysera och skapa en förståelse för den här relationen, samt utveckla teoretiska begrepp avseende konkurrens och samarbete. LÄS MER