Sökning: "marketing bank thesis"

Visar resultat 6 - 10 av 44 uppsatser innehållade orden marketing bank thesis.

  1. 6. Modelling Customer Lifetime Value in the Retail Banking Industry

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Max Völcker; Carl Stenfelt; [2021]
    Nyckelord :CLV; Statistics; applied mathematics; marketing; machine learning; markov chains; CART; random forest; retail banking; CLV; Statistik; tillämpad matematik; marknadsföring; maskininlärning; markovkedjor; CART; random forest; banksektorn;

    Sammanfattning : This thesis was conducted in cooperation with the Swedish bank SEB, who expressed interest in getting an increased understanding of how the marketing measure Customer Lifetime Value could be implemented and used in the retail banking industry. Accordingly, the purpose of this thesis was to provide insight into how Customer Lifetime Value could be modelled in an appropriate way in the retail banking industry and provide an increased understanding of necessary considerations for the modelling process. LÄS MER

  2. 7. Digital förberedelse inför ett bilköp : En studie kring användarförväntningar online

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Niklas Bank; [2021]
    Nyckelord :Purchase behaviour; user expectations; user experience; online-reviews; online forums; Köpbeteende; Användarförväntningar user expectations ; användarupplevelse user experience ; online-recensioner; diskussionsforum;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har bidragit till att man inför ett köpbeslut kan inhämta information från en mängd olika håll och i samband med det har forskningsbegrepp som elektronisk mun-till-mun marknadsföring (eWom) börjat äga rum genom att människor recenserar produkter, skriver om dom på sociala medier och betygsätter varorna. Dessa aspekter bidrar till att man kan bygga upp en trygghet inför sitt köp. LÄS MER

  3. 8. User Experience and Its Importance in Banking Software: A Study of User Experience During Development

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknik

    Författare :Majlinda Haziri; [2019]
    Nyckelord :User Experience UX ; Front-End Framework; Model- View-Controller MVC ; Web Client; User Interface UI ; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This study was conducted to provide an explanation as to why user experience is important when designing software, specifically for a banking company undergoing a complete redesign of their banking client. Neglecting the user experience design in the development of any application or webpage can lead to user frustration and abandonment. LÄS MER

  4. 9. The Era of Artificial Intelligence in Swedish Banking : Exploring Customer Attitudes Towards AI as a Substitute to Brick and Mortar Offices

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Isabel Bergström Stacey; Philip Svenningsson; Anton Thoresson; [2018]
    Nyckelord :Online Banking; Artificial Intelligence; Brick and Mortar Offices; Customer Service; Swedish Banking Industry; Customer Attitudes; Technology Acceptance Model;

    Sammanfattning : Background: The wave of Artificial Intelligence (AI) is marching on, replacing jobs and traditional services, and is predicted to be one of the biggest marketing trends in the close future. Four of the major Swedish banks have started to implement AI as a customer service channel. LÄS MER

  5. 10. Kredit-kort och gott : En studie om hur svenska konsumenter värderar kreditkortsattribut.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emil Herder; Filip Nilsson; Mats Seglarvik; [2016]
    Nyckelord :Credit card attributes; credit card; bonus system; charity; consumer behaviour; consumer value.; Kreditkortsattribut; kreditkort; bonussystem; välgörenhet; konsumentbeteende; konsumentvärde;

    Sammanfattning : Författare: Emil Herder, Filip Nilsson och Mats Seglarvik Handledare: Anders Hytter Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete 30hp, Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT 2016, 4FE63E. Rapportens namn: Kredit-kort och gott Frågeställning: Hur värderar svenska konsumenter olika kreditkortsattribut? Syfte: Det primära syftet med vår studie är att undersöka hur svenska konsumenter värderar kreditkortsattribut på den svenska marknaden och att undersöka eventuella samband som existerar mellan deras värderingar och olika valda variabler. LÄS MER