Sökning: "marketing bank thesis"
Visar resultat 16 - 20 av 44 uppsatser innehållade orden marketing bank thesis.
16. Hur påverkar kontantlösa banker relationen till kunderna?
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Hur påverkar kontantlösa banker relationen till kunderna? Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Sofia Ågren och Nanette Brorén Handledare: Per-Arne Wikström Datum: Juni 2013 Syfte: Syftet är att belysa hur förändringen med bankernas kontanthantering i Sverige påverkar relationen med deras kunder med anseende på kundernas syn till de nya bankkanalerna. Metod: Denna uppsats har genomförts med en kvalitativ metodansats, detta på grund av att vi ville få en djupare förklaring och förståelse till det fenomen som vi studerade. LÄS MER
17. CRM-En fallstudie av Nordea Private Banking
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Title: CRM – A case study of Nordea Private Banking Autors: David Johansson & Mikael Westin Advisor: Ulf Aagerup Level: Bachelor thesis in International marketing, (15 ECTS), Spring 2013. Keywords: CRM, Relationship marketing, Private Banking Question: How does Nordea Private Banking work with CRM to get high customer loyalty? Purpose: Study and to learn how Nordea Private Banking is working to bring in new customers and keep existing customers loyal. LÄS MER
18. Islamic Banking i Sverige : En studie om hur en islamisk bank skulle kunna marknadsföras och finansieras på den svenska marknaden
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Idag finns det många muslimer i Sverige som inte har ett alternativ vad gäller val av banker som agerar i linje med deras tro där det råder ett förbud mot ränta. Studien ämnar undersöka hur man kan marknadsföra och finansiera en islamisk bank i Sverige, vilka nyckelfaktorer som finns samt vilka som går att använda för en lyckad positionering i den svenska bankmarknaden. LÄS MER
19. Small scale farmers’ access to and participation in markets : The case of the P4P program in western Kenya
Master-uppsats, Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : The purpose of this thesis is to understand how small scale farmers navigate the market to access and participate in the formal maize market to improve their revenue, utilising the case of the P4P program inKenya. The empirical material was collected during fieldwork in Kenya. Qualitative methods were found to be the most suitable for this thesis. LÄS MER
20. Relationship Management in the Banking Industry : The Use of Facebook
Magister-uppsats, IHH, EMM (Entreprenörskap, Marknadsföring, Management)Sammanfattning : The economic situation and the improved technology weaken the bond be-tween banks and their customers. To adapt to the changing behavior of customers banks engage in Social Media with the aim to strengthen their relationship. However, Social Media may not have the expected effect on the banks’ customers. LÄS MER