Sökning: "marketing bank thesis"

Visar resultat 16 - 20 av 44 uppsatser innehållade orden marketing bank thesis.

  1. 16. Hur påverkar kontantlösa banker relationen till kunderna?

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sofia Ågren; Nanette Brorén; [2013]
    Nyckelord :Cashless society; confidence in the banking; banking relationship with customers; cash management; cashless bank in Sweden; customer confidence; expectation; relationship marketing and customer relationship.; Kontantlöst samhälle; förtroende hos bank; bankernas relation till kunderna; kontanthantering; kontantlösa banker i Sverige; kundernas förtroende; förväntan; relationsmarknadsföring och kundrelationer.;

    Sammanfattning : Titel: Hur påverkar kontantlösa banker relationen till kunderna? Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Sofia Ågren och Nanette Brorén Handledare: Per-Arne Wikström Datum: Juni 2013   Syfte: Syftet är att belysa hur förändringen med bankernas kontanthantering i Sverige påverkar relationen med deras kunder med anseende på kundernas syn till de nya bankkanalerna.   Metod: Denna uppsats har genomförts med en kvalitativ metodansats, detta på grund av att vi ville få en djupare förklaring och förståelse till det fenomen som vi studerade. LÄS MER

  2. 17. CRM-En fallstudie av Nordea Private Banking

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :David Johansson; Mikael Westin; [2013]
    Nyckelord :CRM; Customer relationship management; Relationsmarknadsföring; Bank;

    Sammanfattning : Title:                                  CRM – A case study of Nordea Private Banking Autors:                               David Johansson & Mikael Westin         Advisor:                             Ulf Aagerup Level:                                 Bachelor thesis in International marketing, (15 ECTS), Spring 2013. Keywords:                         CRM, Relationship marketing, Private Banking Question:                           How does Nordea Private Banking work with CRM to get high customer loyalty? Purpose:                            Study and to learn how Nordea Private Banking is working to bring in new customers and keep existing customers loyal. LÄS MER

  3. 18. Islamic Banking i Sverige : En studie om hur en islamisk bank skulle kunna marknadsföras och finansieras på den svenska marknaden

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Imad Jaffer; Samir Nabil; [2012]
    Nyckelord :Islamic banking; Marketing; Finance; VI; Bootstrapping; interest; Islamisk bank; Marknadsföring; Finansiering; Ränta; Räntefri ekonomi;

    Sammanfattning : Idag finns det många muslimer i Sverige som inte har ett alternativ vad gäller val av banker som agerar i linje med deras tro där det råder ett förbud mot ränta. Studien ämnar undersöka hur man kan marknadsföra och finansiera en islamisk bank i Sverige, vilka nyckelfaktorer som finns samt vilka som går att använda för en lyckad positionering i den svenska bankmarknaden. LÄS MER

  4. 19. Small scale farmers’ access to and participation in markets : The case of the P4P program in western Kenya

    Master-uppsats, Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Maja Skjöldevald; [2012]
    Nyckelord :small scale farmer; maize market; purchase for progress; P4P; Kenya; WFP; AMPATH.;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to understand how small scale farmers navigate the market to access and participate in the formal maize market to improve their revenue, utilising the case of the P4P program inKenya. The empirical material was collected during fieldwork in Kenya. Qualitative methods were found to be the most suitable for this thesis. LÄS MER

  5. 20. Relationship Management in the Banking Industry : The Use of Facebook

    Magister-uppsats, IHH, EMM (Entreprenörskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Sandra Dobosz; [2012]
    Nyckelord :Bank; Customer Management; Social Media; Word-of-Mouth; Facebook; Relationship Marketing;

    Sammanfattning : The economic situation and the improved technology weaken the bond be-tween banks and their customers. To adapt to the changing behavior of customers banks engage in Social Media with the aim to strengthen their relationship. However, Social Media may not have the expected effect on the banks’ customers. LÄS MER