Sökning: "marketing financial performance analysis"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden marketing financial performance analysis.

  1. 1. Detecting Fraud in Affiliate Marketing: Comparative Analysis of Supervised Machine Learning Algorithms

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Oskar Ahlqvist; [2023]
    Nyckelord :Fraud detection; Machine learning; Random Forest; support vector machine; Logistic Regression; Classification models; Affiliate marketing;

    Sammanfattning : Affiliate marketing has become a rapidly growing part of the digital marketing sector. However, fraud in affiliate marketing raises a serious threat to the trust and financial stability of the involved parties. LÄS MER

  2. 2. Hållbarhetsmått, hållbarhetsanseende och finansiell prestation- En jämförande studie av hur hållbarhetsmått och konsument-hållbarhetsanseende påverkar företags finansiella prestation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ella Martell; Isabella Träskman; Jessica Wigren; [2023]
    Nyckelord :Hållbarhetsmått; hållbarhetsanseende; finansiell prestation; hållbar marknadsföring; informationsasymmetri. Sustainability measures; sustainability reputation; financial performance; sustainable marketing; information asymmetry.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Hållbarhetsmått, hållbarhetsanseende och finansiell prestation En jämförande studie av hur hållbarhetsmått och konsument-hållbarhetsanseende påverkar företags finansiella prestation Seminariedatum: 1 juni 2023 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Ella Martell, Isabella Träskman och Jessica Wigren Handledare: Burak Tunca Nyckelord: Hållbarhetsmått, hållbarhetsanseende, finansiell prestation, hållbar marknadsföring, informationsasymmetri Forskningsfråga: Vad är relationen mellan företags prestation i hållbarhetsmått och deras finansiella prestation? Vad är relationen mellan företags hållbarhetsanseende hos konsumenter och deras finansiella prestation? Har företags hållbarhetsanseende hos konsumenter eller företags prestation i hållbarhetsmått starkast effekt på den finansiella prestationen? Syfte: Syftet med studien är att med utgångspunkt i relevant forskning och teori empiriskt testa hur hållbarhetsmått och hållbarhetsanseende påverkar den finansiella prestationen hos företag. Metod: En kvantitativ studie där sekundärdata har samlats in för att testa sambandet mellan hållbarhet och finansiell prestation, genom statistiska tester, regressionsanalys och korrelationsanalys. LÄS MER

  3. 3. The impact of open business model, innovation types and firm’s capital structure on product’s time-to-market and firm performance

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Christoffer Nilsson; Belinda Hsu; [2022]
    Nyckelord :Business model framework; innovation; capital structure; time-to-market; firm performance; structural equation modeling; exploratory factor analysis;

    Sammanfattning : For decades, globalization has introduced both opportunities and pressures for companies around the world by introducing freer trade, increasing foreign direct investment and the international use of intellectual property that boosted the diffusion of knowledge and technology. As a result, the international competition has become more intense for many firms. LÄS MER

  4. 4. Customer Lifetime Value Prediction Using Statistical Modeling: Predicting Online Payments in an Industry Setting

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Alina SUSOYKINA; [2018]
    Nyckelord :customer lifetime value; statistical modeling; machine learning; customer relationship management; Pareto NBD; kundens livstidsvärde; statistisk modellering; maskininlärning; hantering av kundrelationer; Pareto NBD;

    Sammanfattning : Customer lifetime value (CLV) provides a measure of customer revenue contribution. It allows to justify marketing campaigns, overall budgeting, and strategy planning. CLV is an estimated cash flow attributed to the entire relationship with customers in the future. LÄS MER

  5. 5. Micro Enterprise Performances A Study of Swedish Online Micro Retailers

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Alex Forsstrom; [2017-06-30]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Micro-enterprises (ME) is a topic that is less thoroughly studied than its larger peers, the small and medium enterprises (SME), medium and large enterprises. Yet their impact and contributions to the economy and society leaves rather large footprints and it is getting only larger. LÄS MER