Sökning: "marketing price"
Visar resultat 1 - 5 av 532 uppsatser innehållade orden marketing price.
1. EMV - köps för att det är billigt, eller?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: EMV - köps för att det är billigt, eller? Datum för seminarium: 2024-01-10 Kurs: FEKH29 Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Klas Ekstrand, Austeja Jagintaviciute och Ebba Reuterwall Handledare: Sofia Ulver Frågeställning: Hur ser sambandet mellan upplevd försämrad ekonomi och konsumentens förhållande till EMV under en lågkonjunktur i Sverige? Studiens syfte: Studiens syfte är att utreda konsumentattityd och konsumentbeteende i förhållande till EMV-varor på den svenska marknaden under tider av nationell ekonomisk kris med lågkonjunktur och inflation. Teoretiskt ramverk: Studiens teoretiska ramverk tar utgångspunkt i Burton, Liechtenstein, Netemeyer & Garretsons (1998) modell som visar vilka samband det finns mellan EMV-attityd och variablerna Konsument-pris-uppfattning, konsumentbeteenden samt affärsbenägenhet. LÄS MER
2. The Impact of Trust, Loyalty and Price Value on Purchase Intentions for Consumer Durables in Sri Lanka and Pakistan
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : This thesis investigates the nuanced factors influencing purchase intention and loyalty within the consumer durables markets of Sri Lanka and Pakistan. The study focus its attention on the trust and price value as main ingredients for purchase intention and loyalty while focusing on other environmental factors affecting consumer decision making efforts. LÄS MER
3. Föräldrars konsumentbeteende och matval : En kvalitativ studie om barnfamiljers attityder kring asiatisk mat i Sverige.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi; Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Abstract: Consumer behaviour develops during different life stages, as emphasized by Solomon et al. (2016). Notably, the transition to parenthood entails significant changes, challenging pre-existing consumption routines and introducing new priorities, especially in terms of dietary habits (Hamilton & White, 2012). LÄS MER
4. GarageBand eller Logic Pro? En studie i föreställningar om professionalitet och konsten att välja arbetsredskap inom digital musikproduktion
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaperSammanfattning : GarageBand and Logic Pro are Digital Audio Workstations (DAWs) developed by Apple for recording and producing music. The former comes for free with every Mac, iPhone or iPad while the latter comes with a price tag and are marketed to the professionals. LÄS MER
5. Participation, Empowerment and Power Dynamics in the Digitalisation of Agriculture in Sub-Saharan Africa; Ethnographic Research on the Smallholder Farmers’ Use of Mobile Platforms for Agricultural Development in Kenya
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studierSammanfattning : Information and Communication Technologies, such as mobile phones, are hoped to contribute to rural development and poverty alleviation in Sub-Saharan Africa. Based on that mobile platforms bundle diverse digital services, including financing, marketing, and value chain management, they are supposed to be of support to smallholder farmers. LÄS MER