Sökning: "marketing tourism attraction"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden marketing tourism attraction.

  1. 1. Vinturism i Skåne : En studie om varför vingårdar i Sverige kommit bli en attraktion och hur de valt att marknadsföra sig som en besöksverksamhet

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för geografi

    Författare :Anna Antal; [2021]
    Nyckelord :Wine tourism; marketing strategies; marketing; wine attraction; winery attributes; wineries;

    Sammanfattning : This study examines how wineries in Skåne market themselves as a visitor business. What their work on marketing strategies looks like and what attractiveness wineries have. It is a qualitative study based on semi-structured interviews with winery owners and winemakers from four different wineries in Skåne. LÄS MER

  2. 2. "Turism kan bli ett problem, om det inte redan är det" : En kvalitativ studie om Last-Chance Tourism och resebeteende vid Belize barriärrev

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Johannes Jansson; Joakim Wermelin; [2020]
    Nyckelord :Last-Chance Tourism; Belize Barrier Reef; sustainable tourism; travel values; travel behaviour; destination marketing;

    Sammanfattning : Last-Chance Tourism is a phenomenon that refers to a destination that is threatened by increasing tourism or climate change. The eagerness to visit these destinations before it is too late is a huge attraction-factor for tourists nowadays. LÄS MER

  3. 3. Uncorking Wine Tourism : Prospects of regional tourism sustainability in Spain

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Caroline Vibeke; Johanne Vibeke; [2020]
    Nyckelord :wine tourism; community; resources; collaboration; sustainability; marketing;

    Sammanfattning : Wine tourism is a growing phenomenon that allows winemakers to create another product beyond their main one, that of wine. By creating an attraction, vineyards are opening another market for themselves that in many cases can create a bigger awareness for their wine. LÄS MER

  4. 4. Världsarvens konsumtion och attraktion : En undersökning av förmedling och mottagande av tre världsarvsstäder

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Emmelie Brun; [2019]
    Nyckelord :World heritage sites; mediation; tourism; mass tourism; Visby; Dubrovnik; Toruń.; Världsarv; förmedling; turism; massturism; Visby; Dubrovnik; Toruń.;

    Sammanfattning : In this thesis I examine three cities that have been nominated as world heritage sites by UNESCO, and how these cities are understood and mediated by visitors. One of the research questions was also to see how these places has been affected by the nomination. I have visited Visby, Dubrovnik and Toruń to do this research. LÄS MER

  5. 5. Turistorganisationernas arbete med den kinesiska marknaden i Sverige : En studie om den kinesiska marknaden i Värmland

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Elin Arnell; Matilda Andersson; [2018]
    Nyckelord :Turism; Kinesiska marknaden; Marknadsföring; Destinationsutveckling;

    Sammanfattning : Turism är ett fenomen som existerar i hela världen och som förändras och utvecklas kontinuerlig, en marknad som har växt snabbast i hela världen de senaste åren är den kinesiska marknaden. Förutsättningar för att turism ska uppstå på en destination grundas bland annat på att det finns en sevärdhet som är attraktiv. LÄS MER