Sökning: "marknadsföring ekonomi"

Visar resultat 21 - 25 av 861 uppsatser innehållade orden marknadsföring ekonomi.

  1. 21. Digital marknadsföring - en resurs för att skapa konkurrensfördelar : En studie om betydelsen av digital marknadsföring vid en företagsexpansion till nya geografiska marknader.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Erika Hjalmarsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : En ökad konkurrens är idag ett faktum, globalisering och digitalisering gör det möjligt förföretag och kunder att vara aktiva dygnet runt. För att möta denna konstanta konkurrens krävs en strategi som differentierar företaget från resterande aktörer samt tilltalar befintliga och nya kunder. LÄS MER

  2. 22. Influencer marketing : Unga kvinnors attityder gentemot influencers och influencer marketing

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennifer Lindberg; Marroa Sarhan; [2023]
    Nyckelord :Influencer; influencer marketing; consumer s purchase intent; attitude; fashion industry and makeup industry; Influencer; influencer-marketing; konsumentens köpintention; attityder; modebranschen och sminkbransch;

    Sammanfattning : Bakgrund: Eftersom användning av sociala medier har blivit vanligt har företag förändrat sättet att kommunicera från traditionell marknadsföring till influencer marketing. Det innebär att företagen använder opinion leaders, influencers eller kändisar, som frivilligt marknadsför varumärken på sociala medier. LÄS MER

  3. 23. Påverkas småsparare av socialt inflytande vid investeringsbeslut?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Eisner; Jonathan Krabbe; [2022-10-21]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 24. Digitalisering och hållbar turism - en studie om smart turism i EU

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälle

    Författare :Linn Hoflund; Sudarat Sornkarn; [2022-09-09]
    Nyckelord :digitalisering; “European Capital of Smart Tourism”; hållbar turism; smart turism; digitalisation; European Capital of Smart Tourism; smart tourism; sustainable tourism;

    Sammanfattning : I dagens allt mer digitala samhälle har turister en stor tillgång till information före, under och efter resan, tack vare smarta apparater och teknologier. Detta har resulterat i ändrade förväntningar och behov. Turistindustrin har därför anammat konceptet smart turism som har växt fram i spåren av digitaliseringen. LÄS MER

  5. 25. Att vara eller inte vara...cancelled? : En kvalitativ studie om hur företag kan hantera interaktionen i sociala medier vid en kris.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Amanda Krantz; Victoria Dalfors; [2022]
    Nyckelord :krishantering; kriskommunikation; sociala medier; marknadsföring; cancel kultur; kriser; förtroende;

    Sammanfattning : .... LÄS MER