Sökning: "marknadsföring ersättning"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden marknadsföring ersättning.

  1. 1. Digital prostitution - Kan brotten köp av sexuell tjänst och utnyttjande av barn genom köp av sexuell handling begås på nätet?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Zakarias Lifmark; [2022]
    Nyckelord :straffrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Imagine the following scenario. A man instructs a woman to perform several sexual things, in exchange for compensation, in order to satisfy him sexually. The entire course of events happens online. Would you classify this as prostitution? That is what this thesis aims to examine. LÄS MER

  2. 2. Barn på annons : Spänningar och möjligheter i socialtjänstens webbannonser avseende barn som ska placeras i familjehem

    Magister-uppsats, Ersta Sköndal Bräcke högskola/Institutionen för socialvetenskap

    Författare :Carolina Lindberg; [2021]
    Nyckelord :Adverts; Foster care; Social services; Marketing; Foster children; Institutional logics; Annonser; Familjehem; Socialtjänst; Marknadsföring; Familjehemsplacerade barn; Institutionella logiker;

    Sammanfattning : I en analys av 300 annonser på en öppen webbplats där socialtjänsten söker efter familjehem till specifika barn kommunicerades fyra olika teman avseende familjehemsuppdraget. Det första temat som avsåg familjens egenskaper förekom i 80 procent av annonserna och det andra temat som gällde förväntningar på uppdragets utförande och familjehemmets kompetens beskrevs i 98 procent av annonserna. LÄS MER

  3. 3. Betalt samarbete eller pressutskick från influerare - En studie om hur trovärdigt följarna anser marknadsföringsmetoderna är på Instagram och Youtube

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Ida Johnren; Alicia Enberg; [2020]
    Nyckelord :Influencer marketing; influerare; betalt samarbete; pressutskick; Instagram; Youtube; trovärdighet; köpbeslut;

    Sammanfattning : Marknadsföring genom influerare har under de senaste åren utvecklats från att vara en marknadsföringsmetod till en miljonindustri. Relationen mellan en influerare och hens följare är avgörande för hur väl en influerare utstrålar förtroende och är kapabel till att förmedla trovärdiga åsikter samt rekommendationer. LÄS MER

  4. 4. Nanoinfluencers som inflytelserika opinionsledare : En kvalitativ studie om hur ett företags Brand Equity påverkas vid samarbeten med nanoinfluencers

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Amanda Manns; Hzbai Tekeste; [2020]
    Nyckelord :Nanoinfluencer; Brand Equity; Trustworthiness; Engagement; Brand Awareness; Nanoinfluencer; Brand Equity; Trovärdighet; Engagemang; Varumärkeskännedom;

    Sammanfattning : Due to the dramatical change in society coming from digitization, marketing changed from a traditional approach to a digital scene. A phenomenon that appeared as a result of this is marketing through influencers, also seen as opinion leaders in online communities. LÄS MER

  5. 5. I betalt samarbete med... - En analys av den marknadsrättsliga gråzonen vid influencer-marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska fakulteten; Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Sabrina Curan; [2020]
    Nyckelord :Marknadsföringsrätt; Marknadsföringslagen; Influencer; Influencer-marknadsföring; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Influencer marketing is a result of an increasingly digitalized world. An influencer is a person whose profession involves influencing, primarily through social media. Influencer marketing is a unique and profitable marketing strategy for companies. However, the profession has raised a number of legal questions regarding marketing law. LÄS MER