Sökning: "marknadsföring i offentliga verksamhet"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden marknadsföring i offentliga verksamhet.

  1. 1. En studie av Växjö kommuns hållbarhetsarbete i upphandlingsprocessen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Anton Waldén; Filip Persberg; Oscar Marklund; Tim Karlsson; [2018]
    Nyckelord :Sustainable work; procurement process; Växjö municipality; improvement measures; Hållbarhetsarbete; upphandlingsprocess; Växjö kommun; förbättringsåtgärder;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Offentlig förvaltning- och upphandling omsätter årligen omfattande summor i Sverige. Totalt spenderas kring 634 miljarder per år av svenska kommuner på inköp och upphandlingar som främst regleras av EU-direktiv och LOU. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföring inom den kommunala gymnasieskolan : En fallstudie om institutionell komplexitet

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Malin Fritiofsson; Anna Olofsson; [2017]
    Nyckelord :Marketing; public school; institutional complexity; Marknadsföring; kommunala gymnasieskolan; institutionell komplexitet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sedan slutet av 1980 - talet har skolmarknaden genomgått stora förändringar i och med konkurrensutsättningen, kommunaliseringen av skolan, friskolereformen och det fria skolvalet. Från att tidigare endast varit en del av den offentliga logiken har den kommunala gymnasieskolan nu även blivit en del av marknadslogiken vilket har medfört ett ökat behov för skolan att marknadsföra sin verksamhet. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföring för alla?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Matilda Gerhamn; Malin Glanzmann; [2016]
    Nyckelord :State owned enterprices; marketing strategies; competition; marketing; privat; public; social media.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Marknadsföring för alla? - En fallstudie om en privat och en offentlig aktörs förutsättningar för marknadsföring. Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för service management. LÄS MER

  4. 4. Hur gör småföretagen? : HVB-hem för ensamkommande barn

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Nanor Amirians; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : HVB-hem för ensamkommande barn erbjuder boende och vård för barn och ungdomar som kommer till Sverige utan vårdnadshavare. Det är ett område som upplever en snabb tillväxt på grund av det ökande antal ensamkommande barn. Kommuner är köpare av HVB-platser och inköp av dessa görs vanligtvis genom offentliga upphandlingar. LÄS MER

  5. 5. Lagen om valfrihet : kommun och konkurrens vid marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Carina Eriksson; Mathias Berglund; [2012]
    Nyckelord :Marknadsföring; konkurrens; Lagen om valfrihet;

    Sammanfattning : ABSTRACT Titel: Lagen Om Valfrihet: Kommun och konkurrens vid marknadsföring. Nivå: C uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Carina Eriksson och Mathias Berglund Handledare: Per-Arne Wikström Datum: Juni 2012 Syfte: Arbetet avser att undersöka om kommunal verksamhet kan och får konkurrera med privata utförare när det gäller marknadsföring. LÄS MER