Sökning: "marknadsföring i offentliga verksamhet"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden marknadsföring i offentliga verksamhet.
1. En studie av Växjö kommuns hållbarhetsarbete i upphandlingsprocessen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund och problem: Offentlig förvaltning- och upphandling omsätter årligen omfattande summor i Sverige. Totalt spenderas kring 634 miljarder per år av svenska kommuner på inköp och upphandlingar som främst regleras av EU-direktiv och LOU. LÄS MER
2. Marknadsföring inom den kommunala gymnasieskolan : En fallstudie om institutionell komplexitet
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Sedan slutet av 1980 - talet har skolmarknaden genomgått stora förändringar i och med konkurrensutsättningen, kommunaliseringen av skolan, friskolereformen och det fria skolvalet. Från att tidigare endast varit en del av den offentliga logiken har den kommunala gymnasieskolan nu även blivit en del av marknadslogiken vilket har medfört ett ökat behov för skolan att marknadsföra sin verksamhet. LÄS MER
3. Marknadsföring för alla?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Marknadsföring för alla? - En fallstudie om en privat och en offentlig aktörs förutsättningar för marknadsföring. Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för service management. LÄS MER
4. Hur gör småföretagen? : HVB-hem för ensamkommande barn
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : HVB-hem för ensamkommande barn erbjuder boende och vård för barn och ungdomar som kommer till Sverige utan vårdnadshavare. Det är ett område som upplever en snabb tillväxt på grund av det ökande antal ensamkommande barn. Kommuner är köpare av HVB-platser och inköp av dessa görs vanligtvis genom offentliga upphandlingar. LÄS MER
5. Lagen om valfrihet : kommun och konkurrens vid marknadsföring
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : ABSTRACT Titel: Lagen Om Valfrihet: Kommun och konkurrens vid marknadsföring. Nivå: C uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Carina Eriksson och Mathias Berglund Handledare: Per-Arne Wikström Datum: Juni 2012 Syfte: Arbetet avser att undersöka om kommunal verksamhet kan och får konkurrera med privata utförare när det gäller marknadsföring. LÄS MER