Sökning: "detaljhandel utbildning"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden detaljhandel utbildning.
1. Enhancing Care for Occupational Burnout : Leveraging Digital Humans by Exploring Trust-Building Communication
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Current research and the scarcity of mental health resources indicate that patients increasingly rely on internet-based health information. Occupational burnout and the associated stigma with the diagnosis often prevent people from seeking help for mental health issues. LÄS MER
2. Är gymnasieskolans matematik adekvat? : En Delfistudie med samhällets medverkan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Vi lever i en föränderlig värld. Globalisering, urbanisering och digitalisering är ledord i nuvarande samhällsutveckling. Hur påverkar denna föränderliga värld gymnasieskolans matematik? Det ledord som kanske ligger närmast och ingjuter störst påverkan för ämnet matematik är troligtvis digitalisering. LÄS MER
3. Varberg – en stadsbild i förändring : En studie om genusmönster i staden
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : Uppsatsen undersöker vilka förändringar som har skett i stadsplaneringen i en utvald svensk stad under 1970- och 1980-talen till dagens datum år 2017 ur ett genusperspektiv. Staden som är vald är Varberg, Halland. LÄS MER
4. Effekt på detaljhandel vid införande av bilfria gator i Lund - Kunders resvanor och konsumtionsbeteende
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : Car prevalence in society has a negative effect on both local and global environments. One way to tackle these problems is to restrict car traffic in city centres, this comes not only with effects on the environment. How car free zones can affect retail in cities is examined in this study. LÄS MER
5. Det eftertraktade samspelet, en studie av omnikanal inom den nordiska klädbranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : På grund av den potential som har upptäcks med ett samarbete mellan den växande e-handeln och den personliga detaljhandeln har omnikanal fått en hög prioritering hos nordiska klädföretag. Komplexiteten med att skapa omnikanalslösningar som fungerar sömlöst innefattar ett omfattande arbete. LÄS MER