Sökning: "marknadsföring mässa"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden marknadsföring mässa.

  1. 1. Mässan - en fossil eller framtidens mötesplats?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Kristin Ekström; Ida Johansson; Agnes Lind; [2014]
    Nyckelord :Business-to-Business B2B ; Mässa; Virtuell mässa; Relationer; Personligt möte; Kunskap;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att identifiera samt analysera karaktärsdrag, trender och potentiell utveckling för mässan som verktyg för relationsbyggande B2B. Vi har i denna uppsats valt att göra en kvalitativ studie med en induktiv ansats med deduktiva inslag. LÄS MER

  2. 2. Karlstads universitet - Ut i skogen, vad ska jag dit och göra? : En rapport om skapandet av ett unikt monterkoncept

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Karin Bergman; Jonna Jernberg; [2012]
    Nyckelord :Booth; booth design; exhibition; Karlstad university; marketing; brand; Monter; monterdesign; mässa; Karlstads universitet; marknadsföring; varumärke;

    Sammanfattning : Sammanfattning Mässor förekom som fenomen redan under medeltiden och har allt sedan dess använts som en kanal för försäljning och marknadsföring. Idag tävlar företag och organisationer om mässbesökares uppmärksamhet genom att skapa attraktiva montrar med vinnande koncept som ska locka människor och få dem att lägga företagsnamnet på minnet. LÄS MER

  3. 3. Mässa tur och retur : En intervjustude, enkät och observation

    Kandidat-uppsats, Kultur, samhälle, mediegestaltning; Filosofiska fakulteten

    Författare :Pontus Lundmark; Daniel Olofsson; [2012]
    Nyckelord :enkätundersökning; intervju; marknadsföring; monter; mässa; mässor;

    Sammanfattning : This paper deals with the question of why companies choose to go on trade fairs and exhibition examines how the media works. The essay's main focus is on stand contractors and why those hired to produce other company stands. The study is based on three interviews, a visit to a trade fair and a questionnaire survey. LÄS MER

  4. 4. En plats. Tusen möjligheter. : En undersökning om mässan som effektivt marknadsföringsverktyg

    Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskning

    Författare :Emma Claesson; Jessica Sjöberg; Karolina Stolth; [2008]
    Nyckelord :Trade Fair; PIB fair; marketing tool; meetingplace; Mässa; PIB-mässan; marknadsföringsverktyg; mötesplats;

    Sammanfattning : Bakgrund: Mässan som den ser ut idag har varit en mötesplats för säljare och köpare sedan 1850-talet. Marknadsföring grundar sig på den öppna dialogen och samspelet mellan köparen och säljaren och är därmed viktiga byggstenar i hela marknadsföringsprocessen. LÄS MER

  5. 5. Nine

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för teknokultur, humaniora och samhällsbyggnad

    Författare :Åsa Jonsson; Carl-Philip Maathz; [2005]
    Nyckelord :Informationsfilmer; Information; BTH; Nio; Rekrytering; Showreel; Studentintervjuer; Mässa; Film; Marknadsföring; Studentprojekt;

    Sammanfattning : Vår kandidatarbetstid har resulterat i nio stycken småfilmer som är till för att ge mer information om BTH och regionen för nyfikna. Fyra av dessa filmer innerhåller lite mer information om region, boende/kommunikationer, skolan och det studiesociala. LÄS MER