Sökning: "mathematical contents"

Visar resultat 6 - 10 av 19 uppsatser innehållade orden mathematical contents.

  1. 6. A comparative study of the probability content in upper secondary school textbooks in Sweden and China

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :CHALNE TÖRNQVIST; [2019]
    Nyckelord :China; comparative content analysis; Li s dimensions of problem requirements; mathematics textbooks; Polya s problem-solving model; probability; qualitative study; Sweden; Rezat s microstructural levels;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine the textbook contents pertaining to probability content at the upper secondary school in Sweden and China. Four mathematics textbooks are analysed with respect to three research questions: 1) what are the similarities and differences of the probability content, 2) how are the worked examples of the probability content presented with respect to Polya’s problem-solving model, and 3) how do the practice exercises in the selected textbooks differ in relation to mathematical, contextual and performance requirements in the selected textbooks in Sweden and China. LÄS MER

  2. 7. PROBLEMLÖSNING I GYMNASIESKOLANS LÄROBÖCKEREn kvantitativstudie om problemlösningens fördelning i fyra läroboksserier.

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Tim Magnusson; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractTitle: Problem-solving in mathematics textbooks for upper secondary schoolAuthor: Tim MagnussonEssay/Examination paper: 15 hp Program and/or course: LAU395Level: Second cycleSemester/year: Spring 2019Supervisor: Tomas LingefjärdExaminer: Susanne GravisReport number: VT19-2930-011-LAU395Keywords: Textbook analysis, Problem-solving, Mathematics The mathematics textbooks in Sweden are conveyors of content, ways of explaining, and often lesson plans. This study makes efforts to scrutinise the problem-solving contents of four different textbooks series which covers the curriculum for the technology and natural science programs in Swedish upper secondary school. LÄS MER

  3. 8. Visa-att-uppgifter på gymnasiet : Hur bevisar och förklarar elever på gymnasiet matematiska påståenden?

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Anders Persson; [2019]
    Nyckelord :reasoning competency; proving; communication competency; show-that; upper secondary school.; resonemangsförmågan; bevis; kommunikationsförmågan; visa-att; gymnasiet.;

    Sammanfattning : I den här uppsatsen undersöks en grupp gymnasieelevers förmågor när det gäller att lösa den typ av matematikuppgifter som kallas visa-att-uppgifter. Denna typ av uppgifter består i att verifiera matematiska påståenden. Uppgifter har valts från underområdena heltal, geometri och avancerade aktuella begrepp. LÄS MER

  4. 9. Matematiklyftet - vad hände sedan? : En studie i hur en statlig kompetensutvecklingssatsning har påverkat lärare och elever i en kommun

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Charlotte Saand; [2017]
    Nyckelord :Matematiklyftet; competence development programme; teaching; special needs in mathematics; Matematiklyftet; kompetensutveckling; undervisning; matematiksvårigheter;

    Sammanfattning : Matematiklyftet är en statligt finansierad kompetensutveckling för matematiklärare. Jag har undersökt hur några av lärarna i en kommun har upplevt matematiklyftet och om det har fått några effekter på deras undervisning. LÄS MER

  5. 10. Balancing arm for a Robotic Waiter

    Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :JACOB EDSTRÖM; JONATHAN GUNNARSSON; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This project focuses on balancing a drinking glass, to be able to transport it without the contents being spilled. It is designed with the aim of replacing a waiter in a restaurant or bar environment, but the technology itself could well be applied on mobile cup holders in cars or boats for instance. LÄS MER