Sökning: "matilda jansson"
Visar resultat 11 - 15 av 32 uppsatser innehållade orden matilda jansson.
11. "En likvärdig utbildning" för alla? : En textanalys av inkludering för en likvärdig utbildning i Lgr11 och skollagen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Avd för utbildningsvetenskap och språkSammanfattning : Bakgrund: All utbildning inom det svenska skolsystemet ska vara likvärdig, trots det visar tidigare forskning på att likvärdigheten i svensk skola har försämrats över tid. Vidare pekar tidigare forskning på att likvärdighet inte har en entydig definition och är svårt att mäta. LÄS MER
12. Nospatrullen – hundägares möjlighet att uppmärksamma och förebygga brott : En kvalitativ intervjustudie om NOS-medlemmars inställning till att arbeta brottspreventivt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för socialt arbete och kriminologiSammanfattning : Syftet med studien var att generera en förståelse för hur polisens NOS-projekt kan verka brottsförebyggande. Vi undersökte även hundägare som är delaktiga i projektet och deras inställning till att uppmärksamma och förebygga brott. LÄS MER
13. Perspektiv på förändring och prevention : - En systematisk forskningsöversikt utifrån män som utövar våld i nära relation
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbeteSammanfattning : .... LÄS MER
14. Upplevelsen av samverkan i beslutsfattandeprocessen
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Bakgrund: Sjukvården idag står inför många utmaningar för att upprätthålla god och säker vård. På en psykiatrisk akutmottagning i Västsverige fanns en efterfrågan och ett behov av att studera samverkan och beslutsfattande i triageringen för att förbättra samverkan i teamet och identifiera förbättringsområden att arbeta mot. LÄS MER
15. Var är vi, vart ska vi och hur gör vi? : En kvalitativ studie om pedagogisk dokumentation i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Föreliggande studie går ut på att synliggöra hur förskollärare arbetar med pedagogisk dokumentation, vilket syftet är samt om det finns några svårigheter med arbetet och vilka de kan vara. För att ta reda på detta har vi nyttjat en kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer som datainsamlingsmetod. LÄS MER