Sökning: "mealtime"
Visar resultat 1 - 5 av 60 uppsatser innehållade ordet mealtime.
1. Intercultural (mis)communication in Swedish Workplaces from the Perspective of Brazilian Employees
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturerSammanfattning : This study explores politeness and linguistic strategies in intercultural workplace communication in Sweden from the perspective of Brazilian white-collar employees. Employing Brown and Levinson's (1987) politeness framework and Hofstede's (2001; 2011) dimensions of Power Distance and Masculinity/Femininity. LÄS MER
2. "Måltidssituationer är som att valla får" : En kvalitativ intervjustudie om pedagogers upplevelse kring måltidssituationer i förskolan.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : The purpose of the study is to investigate educators' experience of mealtime situations in preschool, and this was carried out with a qualitative approach through semi-structured interviews. The theoretical lenses used during this study are supported by Vygotsky's sociocultural perspective and the child perspective when analyzing the results. LÄS MER
3. Fem tysta minuter : En studie om barns möjlighet till inflytande och delaktighet under måltidssituationer i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : In contemporary educational settings, the importance of children's participation and influence is increasingly recognized, even during day-to-day activities such as lunchtime. This study investigates the intricate dynamics and strategies educators employ to promote such participation during these periods, framed within Michel Foucault's theory on power and knowledge. LÄS MER
4. Barns grönsakskonsumtion i förskolan : Förskollärares förutsättningar och förhållningssätt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : Examensarbetets syfte är att öka kunskapen om de förutsättningar som finns för att främja barns grönsakskonsumtion i förskolan. Metoden som använts är kvalitativa semistrukturerade intervjuer av legitimerade förskollärare i en kommun i Värmlands län i Sverige. Empirin har analyserats genom en kvalitativ innehållsanalys. LÄS MER
5. Automatic event detection oncontinuous glucose datausing neural networks
Master-uppsats, KTH/Skolan för kemi, bioteknologi och hälsa (CBH)Sammanfattning : Automatically detecting events for people with diabetes mellitus using continuousglucose monitors is an important step in allowing insulin pumps to automaticallycorrect the blood glucose levels and for a more hands-off approach to thedisease. The automatic detection of events could also aid physicians whenassisting their patients when referring to their continuous glucose monitordata. LÄS MER