Sökning: "media industries"

Visar resultat 16 - 20 av 257 uppsatser innehållade orden media industries.

  1. 16. Konsumenters insikt med hållbar klädkonsumtion : En fallstudie om vilka strategier som kan främja hållbara konsumtionsvanor i modebranschen

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Ikram Rahmoun; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Textilindustrin är en av världens mest förorenade industrier och har negativ inverkan på miljön och människor. I dagsläget produceras allt för mycket kläder och eftersom trender förändras i enhastig takt blir resursutnyttjandet av kläder väldigt lågt. LÄS MER

  2. 17. How restaurants used digital marketing to keep their customers during the Covid-19

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Sertan Ceken; [2023]
    Nyckelord :Digital marketing; Covid-19; customer loyalty; Digital marknadsföring; Covid-19; kundlojalitet;

    Sammanfattning : Covid-19 affected all industries worldwide and were affected differently, but one industry that faced many setbacks due to the Covid-19 pandemic is the restaurant industry. According to SCB (2021), cities between 50 000 – 99 999 inhabitants decreased by 18,9% in sales. LÄS MER

  3. 18. EXPLORING THE IMPACT OF INFLUENCER MARKETERS ANDFOLLOWERS ON GHANAIAN TELECOMMUNICATION BRANDS

    Magister-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Emmanuel Eddy Botchway; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; Social media; Telecommunication; Marketing;

    Sammanfattning : The telecommunication industry in Ghana forms one of the mainline business industries that play a key role in the country’s economic stability. At the heart of this industry are two giant brands; MTN and Vodafone, who hold sway on the market share. LÄS MER

  4. 19. Talking Communities : Sámi Trail of Tears as a Model of Habitus-Based Reconciliation

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionen

    Författare :Janne Sirniö; [2023]
    Nyckelord :Truth Commissioning; Reconciliation; Forceful Displacement; Indigeneity; Slow Violence; Green Transition; Verdi System; Slow Tourism; Theory of Communicative Action;

    Sammanfattning : This conflict study in Theology investigates reconciliation possibilities in indigenous lands in northern Sweden to be discussed through the Sámi Trail of Tears Walking Trail – a real-life innovation project. The historical material is based on the depiction of forcefully dislocated Sámis and the now polarized situation where local indigenous groups risk new conflicts partly with each other, partly with extractive industries, motorized tourism, and the majority’s society. LÄS MER

  5. 20. Att synas eller inte synas? Hur små byggföretag i Sverige arbetar med marknadsföring : -En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Stephanie Farenius; Hugo Norberg; [2023]
    Nyckelord :Construction Industry; Social media; Word of mouth; SME Small and medium sized enterprises ; Marketing; Digital marketing; Traditional marketing; Byggbranschen; Sociala medier; Word of mouth; Små och medelstora företag; Marknadsföring; Digital marknadsföring; Traditionell marknadsföring;

    Sammanfattning : Sammanfattning    Titel: Att synas eller inte synas? Hur små byggföretag i Sverige arbetar med marknadsföring -En kvalitativ studie. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Hugo Norberg och Stephanie Farenius. Handledare: Alice Schmuck. LÄS MER