Sökning: "media industries"
Visar resultat 16 - 20 av 257 uppsatser innehållade orden media industries.
16. Konsumenters insikt med hållbar klädkonsumtion : En fallstudie om vilka strategier som kan främja hållbara konsumtionsvanor i modebranschen
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Textilindustrin är en av världens mest förorenade industrier och har negativ inverkan på miljön och människor. I dagsläget produceras allt för mycket kläder och eftersom trender förändras i enhastig takt blir resursutnyttjandet av kläder väldigt lågt. LÄS MER
17. How restaurants used digital marketing to keep their customers during the Covid-19
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Covid-19 affected all industries worldwide and were affected differently, but one industry that faced many setbacks due to the Covid-19 pandemic is the restaurant industry. According to SCB (2021), cities between 50 000 – 99 999 inhabitants decreased by 18,9% in sales. LÄS MER
18. EXPLORING THE IMPACT OF INFLUENCER MARKETERS ANDFOLLOWERS ON GHANAIAN TELECOMMUNICATION BRANDS
Magister-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The telecommunication industry in Ghana forms one of the mainline business industries that play a key role in the country’s economic stability. At the heart of this industry are two giant brands; MTN and Vodafone, who hold sway on the market share. LÄS MER
19. Talking Communities : Sámi Trail of Tears as a Model of Habitus-Based Reconciliation
Master-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionenSammanfattning : This conflict study in Theology investigates reconciliation possibilities in indigenous lands in northern Sweden to be discussed through the Sámi Trail of Tears Walking Trail – a real-life innovation project. The historical material is based on the depiction of forcefully dislocated Sámis and the now polarized situation where local indigenous groups risk new conflicts partly with each other, partly with extractive industries, motorized tourism, and the majority’s society. LÄS MER
20. Att synas eller inte synas? Hur små byggföretag i Sverige arbetar med marknadsföring : -En kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Att synas eller inte synas? Hur små byggföretag i Sverige arbetar med marknadsföring -En kvalitativ studie. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Hugo Norberg och Stephanie Farenius. Handledare: Alice Schmuck. LÄS MER