Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Russia as a mediator in international armed conflicts: the use of mediation and coercion as an instrument for Russian foreign policy

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Paraskevi Palivani; [2023]
    Nyckelord :Mediation; Coercion; Russian foreign policy; Realism; Near Abroad; Far Abroad; Case Study; Georgia-Abkhazia Nagorno-Karabakh; Syria; CAR;

    Sammanfattning : Since the dissolution of the Soviet Union, mediation in armed conflicts have become a popular way of conflict resolution and a valuable tool for states to promote their interests.The paper argues that mediation has been instrumentalised by Russia and has been used as atool in expanding Russian foreign policy in the Russian Near and Far Abroad. LÄS MER

  2. 2. CSR som konkurrensmedel : Hur ansvarstagande gällande hållbarhet kan påverka konkurrenskraften

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Viktor Holmqvist; Tobias Troxén; [2023]
    Nyckelord :CSR; SUSTAINABILITY; AMBITION; ROAD FREIGHT; STRATEGY; ENVIROMENTAL; COMPETETIVE; CSR; HÅLLBARHET; AMBITION; VÄGTRANSPORT; STRATEGI; EKOLOGISK; KONKURRENS;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka hur företag kan använda sig av CSR för att skapa konkurrenskraft. För att undersöka och svara på syftet etablerades tre frågeställningar som djupare gav svar på syftet. LÄS MER

  3. 3. Impact of Artificial Intelligence on Customer Experience : A mixed-methods approach to study the impact of Artificial Intelligence on Customer Experience with Voice of Customer as the mediator

    Magister-uppsats, Jönköping University

    Författare :Asad Ullah; [2023]
    Nyckelord :Artificial intelligence;

    Sammanfattning : Abstract Background: In the contemporary world, the emergence of artificial intelligence has brought about a revolutionary change in customer experiences. Businesses, in analyzing numerous data observations, are aiming to improve customer journeys, from the point of purchase until after the product is used, by making the entire process convenient, satisfactory, and efficient. LÄS MER

  4. 4. I don't want your apology

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Amanda Stenberg; Clara Carlberg; [2023]
    Nyckelord :Transgression; Social Media Influencer; Endorsing brands; Response strategy; Mortification strategy;

    Sammanfattning : Social media influencer (SMI) transgressions when endorsing brands have become a current topic and various SMI-related scandals have gained massive media coverage in the past decade. SMIs themselves face backlash and a damaged personal brand image and the endorsing brands express either support or dissociation, through termination of contracts with the endorsed influencer. LÄS MER

  5. 5. Pedagogers konflikthantering : En kvalitativ intervjustudie om konflikthantering i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Sandra Tiihonen; Felicia Tofftin; [2022]
    Nyckelord :Cessation strategy; conflict management; conflict management strategies; democratic strategy; mediation strategy; Demokratisk strategi; konflikthantering; konflikthanteringsstrategier; medlande strategi; upphörande strategi;

    Sammanfattning : I tidigare forskning beskrivs konflikthanteringsstrategierna, medlande, demokratisk och upphörande. Pedagoger anses gå för snabbt in i barns konflikter och hinner inte tänka efter hur de ska ingripa. Barnen kan då gå miste om andra kunskaper som uppkommer i olika hanteringar av konflikter. LÄS MER