Sökning: "medier grounded"

Visar resultat 16 - 20 av 38 uppsatser innehållade orden medier grounded.

  1. 16. Resa under en pandemi? : En kvalitativ explorativ studie om SJs kommunikation på Facebook under coronapandemin

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Emmeli Nyblom; Lina Persson; [2021]
    Nyckelord :crisis communication; grounded theory; societal crisis; social media; kriskommunikation; grundad teori; samhällskris; sociala medier;

    Sammanfattning : The covid-19 pandemic resulted in large changes and restrictions that impacted the Swedish society and the whole world. Both individuals and companies were impacted by this, not least the traveling companies in the public transport. One of these companies was the Swedish travel company SJ. LÄS MER

  2. 17. Niondeklassares blivande : En förståelsemodell för normkritiskt inspirerad svenskundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Anton Lindgren Jeppsson; [2021]
    Nyckelord :Norm critical pedagogy; postperspectivs; Swedish teaching; discourse analysis; second school pupils; Normkritiskt pedagogik; normkritiskt inspirerad undervisning; svenskämnet; högstadieelever; postperspektiv; diskursanalys;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att bidra till förståelsen för hur svensklärare på högstadienivå kan planera, anpassa och analysera sin normkritiskt inspirerade undervisning. En förståelsemodell, med elevernas blivande som kärna, presenteras som sammanfattningen av forskningen och teorierna om normkritiskt inspirerad undervisning grundad i postperspektiven. LÄS MER

  3. 18. Från juice till halloumi : Vilka faktorer påverkar fristående varumärkesförlängningar?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Andreas Eriksson; Erik Hayling; [2020]
    Nyckelord :brand extensions; fast-moving consumer goods; brand managers; brand image; brand dilution; brand relevance; varumärkesförlängningar; dagligvaruhandeln; varumärkesansvariga; varumärkesimage; varumärkesurvattning; varumärkesrelevans;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra till en djupare förståelse för vilka faktorer som påverkar fristående varumärkesförlängningar bland företag inom dagligvaruhandeln. Studien tillämpar en kvalitativ metod där semistrukturerade intervjuer används för att samla in empiriska data. LÄS MER

  4. 19. Modelling how sound engineers counter global gain rise in live mixes to evaluate possible implementations of automatic gain adjustments

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Medier, ljudteknik och teater

    Författare :Hannes Lindström; [2020]
    Nyckelord :Sound reinforcement; Live sound; Artificial intelligence; Automatic mixing; Gain;

    Sammanfattning : Smart tools for audio production have been making its way into modern audio production and is getting more popular in studio and postproduction work. In live sound however, there is few alternatives that exist. LÄS MER

  5. 20. Gender and Identity Negotiation Through Talk-In-Interaction by Female Students of Computer and Systems Sciences

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Artur Romanov; [2020]
    Nyckelord :gender; identity negotiation; discourse; computer science; information technology; grounded theory; conversation analysis; membership categorisation analysis;

    Sammanfattning : This study explores identity negotiation through talk-in-interaction by undergraduate female students at a male dominated study program of Computer and Systems Sciences at Stockholm University. The main aim of this study is to investigate what interactional identities are occupied by the female students in relation to Membership Categorisation Device “Gender”. LÄS MER