Sökning: "brand dilution"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden brand dilution.

  1. 1. Från juice till halloumi : Vilka faktorer påverkar fristående varumärkesförlängningar?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Andreas Eriksson; Erik Hayling; [2020]
    Nyckelord :brand extensions; fast-moving consumer goods; brand managers; brand image; brand dilution; brand relevance; varumärkesförlängningar; dagligvaruhandeln; varumärkesansvariga; varumärkesimage; varumärkesurvattning; varumärkesrelevans;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra till en djupare förståelse för vilka faktorer som påverkar fristående varumärkesförlängningar bland företag inom dagligvaruhandeln. Studien tillämpar en kvalitativ metod där semistrukturerade intervjuer används för att samla in empiriska data. LÄS MER

  2. 2. You can’t use confusion to dilute a famous brand : A comparative study of the approaches of the EU and South Africato dilution

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Kabelo Mutubi; [2019]
    Nyckelord :Trademark law; European Union Trademark law; Dilution; Comparative law; freedom of expressions; South Africa; Varumärkesrätt; Europeiska unionen Varumärkesrätt; Utspädning; Jämförande lag; yttrandefrihet; Sydafrika;

    Sammanfattning : The primary objective of the study as contained in this thesis is the discussion of the approaches to dilution taken by the legal systems of the European Union and South Africa. Although a comparative methodology is employed the discussion grounds the separate development of the anti-dilution provisions in both systems first before discussing comparisons and diverging approaches (should they exist). LÄS MER

  3. 3. The stories they tell: An exploratory study on how luxury and premium fashion brands profile themselves online

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Maiya Johnson; Wasita Thongdee; [2019]
    Nyckelord :Luxury fashion brands; Premium fashion brands; Brand dilution; Internet Dilemma; Websites;

    Sammanfattning : What do premium and luxury brands communicate in a digital world? Despite a growing number of studies in the field of luxury within the past few years, confusion persists among scholars about what constitutes a luxury brand as opposed to a premium brand. The rise of the internet has further blurred any distinction between these two categories. LÄS MER

  4. 4. Brand Identity: What Went Wrong

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anupong Tumjanda; Najwa Ayouche; Elsa Subiñas; [2018]
    Nyckelord :brand; brand identity; brand dilution; losing brand identity; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The creation of brand and brand identity has been discussed widely among scholars. However, the literature about what causes a brand to lose its identity is rarely tackled. LÄS MER

  5. 5. Nedåtgående vertikala produktlinjebreddningar : en litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Jonas Kibreab; Mattias Åkerblom; [2018]
    Nyckelord :marknadsföring; produktlinjebreddningar; varumärkeskoncept; vertikala; litteraturöversikt; marknadsandelar;

    Sammanfattning : Nedåtgående vertikala produktlinjebreddningar (NVP) är ett sätt för företag att nå ut till konsumenter som inte har betalningsviljan för dess nuvarande produkter. NVP görs genom att minska kvaliteten på en produkt inom en viss produktlinje och sedan sälja den till ett lägre pris. LÄS MER