Sökning: "mening i reklam"

Visar resultat 21 - 25 av 30 uppsatser innehållade orden mening i reklam.

  1. 21. Att investera i kreativitet istället för pengar

    Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskning

    Författare :Gustav Asplind; Sandra Rundqvist; [2009]
    Nyckelord :Kreativitet; Gerillareklam;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar dagens mediala samhälle där det blir allt svårare för marknadskommunikatörer att nå ut med sitt budskap och skapa en mening hos mottagarna. De som lever i dagens samhälle har utvecklat en reklambarriär som gör att vi inte längre uppmärksammar reklam så som vi gjorde för ett antal år sedan. LÄS MER

  2. 22. Konstnärligt intrång : om att hävda sin rätt till plats i det offentliga stadsrummet

    L3-uppsats, SLU/Dept. Of Landscape Architecture, Planning and Management

    Författare :Stina Hellqvist; [2008]
    Nyckelord :gatukonst; offentliga rummet; graffiti; reklam;

    Sammanfattning : "Claiming the right to space" is an argument frequently used by street artists for justifying illegal art in the public space. The public city space as a room of democracy and right to free speech is by some people considered threatened by commercial interests, and street art has become a way to demonstrate disapproval towards this. LÄS MER

  3. 23. Kändisar, reklam och mottagare : hur skapar mottagare mening kring kändisar i reklam?

    Magister-uppsats, Medier och kommunikation

    Författare :Susanna Salomon; [2008]
    Nyckelord :celebrities; commercials; receivers; identity; different age groups;

    Sammanfattning : Purpose/ Aim: The purpose is to study how receivers create meaning from celebrities in commercials. The purpose is also to find out if individuals identify with celebrities and if this is depending on a person’s age. Material/ Method: Qualitative research method based upon focus group interviews with three different age groups and on litterature. LÄS MER

  4. 24. Konstruktionen av spelaravtal inom svensk elitishockey sett ur ett avtalsrättsligt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Andreas Delis; Pontus Söderberg; [2007]
    Nyckelord :Avtalsrätt; immaterialrätt; arbetsrätt; konkurrensrätt; varumärken; NHL; ishockey; spelaravtal; reklam; personality merchandising; merchandise licensing;

    Sammanfattning : Förhållandet när en elitishockeyspelare kontrakteras av en svensk ishockeyklubb regleras av tre olika avtal. I uppsatsen görs en inledande utredning och granskning av dessa avtal som är skräddarsydda för att användas som grund för att besvara de två nedan angivna frågeställningarna. LÄS MER

  5. 25. Marknadsföring i MFL:s gränsland - något om god marknadsföringssed i rättslig och utomrättslig bemärkelse

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Samuel Rempe; [2007]
    Nyckelord :Marknadsrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Ett ramverk av olika bestämmelser, riktlinjer och instanser verkar idag för att tillförsäkra en hög, etisk standard på marknadsföringsåtgärder i Sverige. Regleringen är delvis av rättslig karaktär, men utgörs också av utomrättsliga normer - utvecklade av näringslivet självt - vars efterlevnad tillförsäkras genom olika s.k. LÄS MER