Sökning: "mening i reklam"
Visar resultat 21 - 25 av 30 uppsatser innehållade orden mening i reklam.
21. Att investera i kreativitet istället för pengar
Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskningSammanfattning : Denna uppsats behandlar dagens mediala samhälle där det blir allt svårare för marknadskommunikatörer att nå ut med sitt budskap och skapa en mening hos mottagarna. De som lever i dagens samhälle har utvecklat en reklambarriär som gör att vi inte längre uppmärksammar reklam så som vi gjorde för ett antal år sedan. LÄS MER
22. Konstnärligt intrång : om att hävda sin rätt till plats i det offentliga stadsrummet
L3-uppsats, SLU/Dept. Of Landscape Architecture, Planning and ManagementSammanfattning : "Claiming the right to space" is an argument frequently used by street artists for justifying illegal art in the public space. The public city space as a room of democracy and right to free speech is by some people considered threatened by commercial interests, and street art has become a way to demonstrate disapproval towards this. LÄS MER
23. Kändisar, reklam och mottagare : hur skapar mottagare mening kring kändisar i reklam?
Magister-uppsats, Medier och kommunikationSammanfattning : Purpose/ Aim: The purpose is to study how receivers create meaning from celebrities in commercials. The purpose is also to find out if individuals identify with celebrities and if this is depending on a person’s age. Material/ Method: Qualitative research method based upon focus group interviews with three different age groups and on litterature. LÄS MER
24. Konstruktionen av spelaravtal inom svensk elitishockey sett ur ett avtalsrättsligt perspektiv
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Förhållandet när en elitishockeyspelare kontrakteras av en svensk ishockeyklubb regleras av tre olika avtal. I uppsatsen görs en inledande utredning och granskning av dessa avtal som är skräddarsydda för att användas som grund för att besvara de två nedan angivna frågeställningarna. LÄS MER
25. Marknadsföring i MFL:s gränsland - något om god marknadsföringssed i rättslig och utomrättslig bemärkelse
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Ett ramverk av olika bestämmelser, riktlinjer och instanser verkar idag för att tillförsäkra en hög, etisk standard på marknadsföringsåtgärder i Sverige. Regleringen är delvis av rättslig karaktär, men utgörs också av utomrättsliga normer - utvecklade av näringslivet självt - vars efterlevnad tillförsäkras genom olika s.k. LÄS MER