Sökning: "mening i reklam"

Visar resultat 11 - 15 av 30 uppsatser innehållade orden mening i reklam.

  1. 11. Innehållskontroll av kommersiella meddelanden – särskilt om marknadsföring i bloggar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Sara Hovstadius; [2014]
    Nyckelord :Civilrätt; marknadsföring;

    Sammanfattning : Allt fler näringsidkare väljer idag det sociala mediet bloggar som plattform för att marknadsföra sin verksamhet. Bakgrunden till denna utveckling är att kommersiella meddelanden avseende ett företags produkter eller tjänster som förmedlas av en annan part via bloggar visat sig uppfattas som mer trovärdiga än budskap som kommer från företaget via andra kanaler. LÄS MER

  2. 12. Mode som marknadsföringsverktyg : En studie om innovativ marknadsföring

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :SANNA ÅHMAN; ELIN HAHNE; [2013]
    Nyckelord :Viral spridning; Sociala medier; Pop up stores; Innovativ marknadsföring; Dold marknadsföring; Varumärkesambassadörer;

    Sammanfattning : Avsikten med vår uppsats är att bringa förståelse kring hur modevarumärken använder sig av nytänkande marknadsföring vid förmedling av sitt budskap, med fokus på: sociala mediekanaler, varumärkesambassadörer och Pop up stores. Vår huvudfråga är; Hur använder sig modeföretag av innovativ marknadsföring för att kommunicera sitt varumärkesbudskap? Innovativ marknadsföring är vårt egna begrepp vilket vi definierar som marknadsaktiviteter med syfte att skapa uppmärksamhet kring ett varumärke med fokus på kreativitet och nytänkande snarare än med pengar. LÄS MER

  3. 13. Meningsskapande kring varumärken :  en fallstudie

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jack Lin; Magnus Källström; [2013]
    Nyckelord :brand; meaning; creating meaning; relationship; consumer culture theory; varumärken; mening; meningsskapande; relation; konsumtionskulturteori;

    Sammanfattning : Konsumenter använder varumärken dagligen och exponering av varumärken sker överallt: i reklam, böcker, filmer, människor och så vidare. Tidigare forskning visar att konsumenter använder varumärken för att bygga upp sin självbild och skapa sin identitet, samt att konsumenter kan ha mer eller mindre starka relationer till varumärken. LÄS MER

  4. 14. Musikens mening och betydelse i reklam - En studie om musik, reklam och meningsmanipulation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Sofie Lindevall; [2012-02-06]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Genom att undersöka tre utvalda reklamexempel och göra sex kvalitativa intervjuer med tv-tittare har jag undersökt vad som händer med välkänd musik när den placeras i reklam. Jag har undersökt om och hur mening, betydelse och associationer kan komma att ändras. LÄS MER

  5. 15. En kopp inkapslat kaffe : En varumärkesanalys av Nespresso ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudier

    Författare :Denise Touma; [2012]
    Nyckelord :Varumärke; varumärkesarbete; varumärkesprocess; branding; reklam; reklamfilm; Nespresso; Nestlé; kundrelationer; kundfokus; kaffe och kaffemaskin;

    Sammanfattning : Hur uppfattas Nespressos varumärke av deras konsumenter? Hur skiljer sig konsumenternas uppfattningar ifrån Nespressos uppfattningar om sig själva? Upplevs varumärket som det är tänkt att göra? Anser konsumenterna att Nespressos lyckats med sitt varumärkesarbete? Att arbeta med varumärkesuppbyggande process kan anses vara omfattade och komplext. Varumärkesarbete består av flera olika delar som måste samspela och arbeta för att skapa en helhet. LÄS MER