Sökning: "mervärde reklam"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden mervärde reklam.

  1. 1. Varumärkesidentifikation i reklamfilm : En filmanalys om miljö och scenografi

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Emilie Forsgren; [2021]
    Nyckelord :Annonsering; reklam; semiotisk; varumärkesstrategi; marknadsföring; värderingar.;

    Sammanfattning : Fler företag etablerar sig på marknaden där de erbjuder liknande produkter och tjänster.För att skapa ett mervärde till kund kan reklamskapare i marknadskommunikationvisualisera detta i form av attityder. Uppsatsen syftar till att undersöka användandet avmiljöer och scenografi i reklamfilm för att stärka varumärkesidentifikation. LÄS MER

  2. 2. Ledsagande av seniorer i samband med webben : Identifiering av tillvägagångssätt att bistå seniorer i utförandet av uppgifter på webben

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :Daniel Lindahl; [2019]
    Nyckelord :Seniors; Usability; Digital interaction; Browser extensions; Seniorer; Användbarhet; Digital interaktion; Webbläsartillägg;

    Sammanfattning : Webben kan användas i många syften och kan skapa ett mervärde både i arbetslivet och det privata livet för människor. Idag förekommer användande av datorer, webben och IT generellt i ett flertal branscher. LÄS MER

  3. 3. Med berättandets kraft : En kvalitativ studie om hur Storytelling kan stärka ett företags varumärke

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Viktor Rådh; Petra Aderlund; [2015]
    Nyckelord :Storytelling; Branding; Commercials; Brand Equity; Brand Identity; Storytelling; Varumärkesbyggande; Reklam; Brand Equity; Brand Identity;

    Sammanfattning : I vårt samhälle där produkter och tjänster blir allt mer lika räcker det inte längre att företagen har den senaste tekniken, det bästa priset eller den snyggaste designen. Konsumenter vill idag, utöver den fysiska produkten, även ha ett så kallat mervärde. LÄS MER

  4. 4. Sponsring eller event marketing – vilken metod stärker bäst ett företags varumärke inom sportbranschen? : En studie baserad på marknadschefers medvetenhet kring kommunikationsmetoderna sponsring och event marketing i samband med ett idrottsevent.

    Magister-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Camilla Antonsson; [2012]
    Nyckelord :Event marketing; sports marketing; sponsring; event; marknadsföring; varumärke; idrottsevent; sportföretag;

    Sammanfattning : Idag finns det ett omfattande reklam- och mediebrus i samhället där marknadschefer försöker hitta den mest unika vägen för att få allmänheten att bli intresserade av just deras varumärke. Teorier visar att företag som medverkar i ett event genom kommunikationsmetoderna sponsring eller event marketing erhåller en ökad trovärdighet och stärker sitt varumärke. LÄS MER

  5. 5. The Leaf project : a first application

    Master-uppsats, KTH/Kommunikationssystem, CoS

    Författare :Federico Enni; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Today large publishers are developing platforms via which their content, such as magazines, books, and newspapers, are distributed based upon the well established pattern of 'pay-per-content', via a multitude of mobile applications. Despite of the recent flourishing market of subscription possibilities, users currently have to buy single items of content at an average expenditure that is approximately equal to the cost of the printed media, because publishers are still investing in printing hardcover versions of their publications. LÄS MER